میهن صنعت:

تغییر فرمول قیمت‌گذاری خودرو را به فال نیک می‌گیریم!

میهن صنعت: دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت: اظهارات رییس جدید شورای رقابت مبنی بر تغییر فرمول قیمت‌گذاری خودرو تا پایان سال جاری را به فال نیک می‌گیریم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، احمد نعمت‌بخش در گفت‌وگویی اظهار کرد: خودروسازان اطلاعات مربوط به وضعیت این صنعت را به رییس جدید شورای رقابت ارائه کرده‌اند.

 

وی با بیان این‌که به رییس جدید شورای رقابت اعلام کرده‌ایم مشکلاتی در فرمول فعلی قیمت‌گذاری خودرو وجود دارد، خاطرنشان کرد: نادرست بودن قیمت‌های پایه و همچنین عدم محاسبه تورم سه ماهه و شش ماهه از جمله اشکالات در اجرای فرمول فعلی است.

 

نعمت‌بخش ادامه داد: از آن گذشته در فرمول فعلی قیمت‌گذاری خودرو نرخ ارز مبادله‌ای مبنا قرار گرفته است این در حالی است که خودروسازان تمام نیاز خود را از طریق ارز آزاد تامین کرده‌اند.

 

وی با بیان این‌که با توجه به این موارد به نظر می‌رسد که رییس شورای رقابت به فکر اصلاح فرمول قیمت‌گذاری خودرو افتاده است، تصریح کرد:‌ شورای رقابت اقدامی نخواهد کرد که خودروسازان تعطیل شوند.

 

به نقل از ایسنا دبیر انجمن خودروسازان ایران خاطرنشان کرد: زیان اعلام شده از سوی خودروسازان به بورس گویای وضعیت خودروسازان و ضرر و زیان سنگینی است که در طول حدود دو سال اخیر متحمل شده‌اند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=42116
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه