«میهن صنعت» گزارش می دهد:

تقویت بازار نفت در پی امیدواری به حل اختلاف میان آمریکا و چین

در روز سه شنبه، بازار نفت در پی امیدواری به حل اختلاف تجاری میان آمریکا و چین تقویت شد

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»،  در روز سه شنبه، بازار نفت در پی امیدواری به حل اختلاف تجاری میان آمریکا و چین تقویت شد.

با وجود این، بهای نفت به دلیل فراوانی در عرضه همچنان به قیمت های معاملات اخیر نزدیک است که منجر شده شرکت های تولید کننده برای در اختیار گرفتن سهم بیشتر در بازار تحت فشار قرار بگیرند و همین مساله قیمت نفت را رقابتی کرده است.

شاخص جهانی نفت خام برنت با افزایش 37 سنت معادل 0.5 درصد به ازای هر بشکه نفت 69 دلار 2 سنت معامله شد.

نفت خام  اینترمدیت تگزاس غرب 42 سنت معادل 0.7 درصد افزایش پیدا کرده و به 63 دلار 84 سنت در هر بشکه رسیده است.

نگرانی های در خصوص ادامه یافتن اختلافات تجاری میان آمریکا و چین و عدم اطمینان از تعادل عرضه  و تقاضا منجر به تجارت ناپایدار شده است.

بنا به گزارش جی پی مورگان، «تهدید جنگ تجاری میان آمریکا و چین بازارهای کلان از جمله کالاهای اصلی را تحت تاثیر قرار داده است.»

 در ادامه این گزارش آمده است، «علاوه بر تهدید سیاست های حمایت از صنایع و فرآوردهای داخلی، تغییراتی در دولت ترامپ رخ داده که خطر تحریم ها را برعلیه کشورهای کلیدی تولید کننده ی نفت از جمله ایران، روسیه و ونزوئلا افزایش داده است.»

اطلاعات مربوط به میزان ذخایر آمریکا در روز سه شنبه توسط موسسه نفتی آمریکا و در روز چهارشنبه توسط اداره ی اطلاعات انرژی آمریکا منتشر می شود.

لازم به ذکر است که بازار نفت در پی تلاش های اوپک برای محدود نمودن عرضه با تقاضای سالم همراه شده است.

بنا به پیش بینی  JPMorgan، بهای نفت خام برنت و اینترمدیت تگزاس غرب در سال 2018 به ترتیب با میانگین 69.50 و   65.20دلار در هر بشکه معامله می شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=150687
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه