«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

تقویت قیمت نفت به دنبال تصویب بسته حمایتی آمریکا

بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال تصویب بسته حمایتی 900 میلیارد دلاری برای جبران خسارات ناشی از کرونا بیش از یک دلار تقویت شد اگرچه رشد فعالیت های تولیدی چین کند شده است.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهای نفت در روز دوشنبه به دنبال تصویب بسته حمایتی 900 میلیارد دلاری برای جبران خسارات ناشی از کرونا بیش از یک دلار تقویت شد اگرچه رشد فعالیت های تولیدی چین کند شده است.

شاخص نفت برنت با افزایش یک دلار 7 سنت معادل 1.7 درصد به ازای هر بشکه نفت 65 دلار 49 سنت معامله شد و نفت وست تگزاس اینترمیدیت یک دلار و یک سنت معادل 1.6 درصد رشد داشته و به 62 دلار 51 سنت در هر بشکه رسید.قیمت های ماه بعد نفت در هفته اخیر به بالاترین میزان خود طی 13 ماه اخیر رسید که در روز جمعه روند کاهشی به خود گرفت و سپس بعد از تصویب این بسته تقویت شد. 

براساس گزارش منتشر شده، رشد فعالیت تولیدی کارخانه های چین کند شده و از طرفی در ژاپن به بیشترین میزان خود طی دو سال اخیر رسیده است. اوپک و متحدانش در روز پنجشنبه در خصوص بازگشت 1.5 میلیون بشکه نفت به بازار گفتگو خواهند کرد.اطلاعات منتشر شده حاکی از آن است که واردات ماه فوریه کره جنوبی به نسبت سال گذشته 14.7 درصد افت داشته است.

ایران در روز یکشنبه درخواست گفتگو با آمریکا و اتحادیه اروپا را رد کرد و اظهار کرد که در ابتدا باید تحریم های یک جانبه علیه صادرات نفت ایران لغو شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=208308
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه