المانیتور گزارش داد:

تلاش احمدی‌نژاد برای پاک کردن «خاطرات بد»

«اصلی ترین نگرانی او، حضور شخصیت‌های متنفذ اصولگرا در شورای نگهبان است.»

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، پایگاه المانیتور (Al-monitor) در گزارشی با اشاره به افزایش فعالیت‌های سیاسی محمود احمدی نژاد نوشت: «اکنون کاملا مشخص است که رئیس جمهور پیشین ایران نگاهی به انتخابات آینده دارد و به‌دنبال آن است که برای سومین بار رئیس جمهور شود. او به سراسر کشور سفر می‌کند و در جمع حامیان خود به سخنرانی می‌پردازد. وی در سخنرانی 29 جولای در مشهد و سخنرانی 5 آگوست در بافق، بسیاری از انتقادات علیه خود را رد کرد.»

المانیتور ادامه داد: «اما اکنون اصلی ترین نگرانی محمود احمدی نژاد، حضور شخصیت‌های متنفذ اصولگرا در شورای نگهبان است. در 29 آوریل "احمد توکلی" نماینده سابق مجلس ایران تصریح کرد که احمدی نژاد بنا به دلایل حقوقی و شرعی، رد صلاحیت خواهد شد. تحلیلگران دیگری نیز در روزنامه‌های اصولگرا از احتمال رد صلاحیت احمدی نژاد سخن گفته‌اند.»

به گزارش جام، این پایگاه آمریکایی سپس برخی از ماجراهای جنجالی احمدی نژاد را بدین شرح برشمرد: «حمایت از "اسفندیار رحیم مشایی" و اهدای پست‌های مهم به وی، موجب انتقادات زیادی از رئیس جمهور سابق شد. رهبر ایران و حتی برخی از چهره‌های مذهبی ایران -مانند آیت الله مکارم شیرازی- با برخی از گزینه‌های وی برای پست‌های کلیدی مخالفت کردند. با این وجود، احمدی نژاد در بسیاری از موارد تصمیمات خود را اجرایی کرد.

در مسأله سازمان حج، احمدی نژاد پافشاری زیادی بر گزینه خود یعنی مشایی انجام داد، که با مخالفت صریح آیت الله خامنه ای روبرو شد.

یکی دیگر از موارد بحث برانگیز، خانه نشینی احمدی نژاد بر سر وزیر اطلاعات و جایگزینی وی بود که این موضوع نیز با مخالفت جدی رهبر ایران مواجه شد. بعد از آن بود که احمدی نژاد 11 روز در دفتر کار خود حاضر نشد. "علم الهدی" امام جمعه مشهد در سخنرانی‌های آن زمان خود با صراحت کامل بیان کرد که احمدی نژاد مسیر غلط را انتخاب کرده و این خطا به آینده سیاسی وی پایان بخشیده است.»

 

 

المانیتور در پایان نوشت: «باید گفت احمدی نژاد به طرز شگفت‌آوری در صدد است تا هرطور شده خاطرات بدی را که از گذشته در ذهن اصولگرایان باقی گذاشته، پاک کند. اما آیا موفق خواهد شد؟

"عباس سلیمی نمین" تحلیلگر سیاسی اصولگرا، بر این باور است که احمدی نژاد با شرکت در جلسات عمومی که از سوی رهبری برگزار می‌شود، به دنبال نزدیک شدن به آیت الله خامنه ای است؛ اما مردم باهوشند و -جز عده بسیار کمی- فریب وی را نخواهند خورد.»

    

 

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=87683
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه