میهن صنعت :

تلاش براي ارتقاي جايگاه ايران در زمينه توسعه صنايع شيميايي

میهن صنعت : معاون برنامه ريزي وزارت صنعت،‌معدن و تجارت از ارتقاي جايگاه ايران در زمينه توسعه صنايع شيميايي به عنوان ضرورتي اجتناب ناپذير ياد كرد و بر اهتمام بنگاههاي اقتصادي مرتبط و توجه بيشتر مسئولان به اين مهم تاكيد كرد.

میهن صنعت : معاون برنامه ريزي وزارت صنعت،‌معدن و تجارت از ارتقاي جايگاه ايران در زمينه توسعه صنايع شيميايي به عنوان ضرورتي اجتناب ناپذير ياد كرد و بر اهتمام بنگاههاي اقتصادي مرتبط و توجه بيشتر مسئولان به اين مهم تاكيد كرد.

به گزارش شاتا؛ ‌« سيد عليرضا شجاعي» در سمينار بازآموزي كنوانسيون منع سلاح هاي شيميايي با اشاره به  فعاليت 3هزار  واحد توليدي در اين صنعت افزود:  اين رقم نشان دهنده جايگاه با اهميت صنايع شيميايي در توسعه اقتصادي كشور است به طوري كه اگر صنايع مرتبط را نيز جزء اين حلقه بياوريم پتانسيل 4800 واحد توليدي ،حاكي  از قابليت ها و پتانسيل هايي است كه بايد مورد توجه بيشتر قرار گيرد.

وي رشد صنايع شيميايي را در كشور نسبت به گذشته رو به جلو دانست و گفت: طي 8 ماهه امسال بين 180 تا 200 واحد صنعتي، پروانه بهره برداري جديد دريافت كرده و در حال فعاليتند كه اين موضوع اهميت صنايع شيميايي را نشان مي دهد.

شجاعي در ادامه با بيان اينكه سهم كشور در صادرات محصولات شيميايي در جهان حدود 0.4 درصد است تصريح كرد: به رغم ظرفيت هاي بالايي كه اين صنعت در كشور دارد اما آن گونه كه بايد از پتانسيل ها استفاده نشده است .

به گفته وي؛ پرداختن به جايگاه صنايع شيميايي وتوسعه آن در بين كشورهاي جهان بسيار حائز اهميت است به گونه اي كه جزء 10 اولويت اول اين كشورها به شمار مي آيند.

معاون برنامه ريزي وزارت صنعت،‌معدن و تجارت بر ارتقاي جايگاه صنايع شيميايي تاكيد كرد و گفت:  طبق برنامه هاي چشم انداز 20 ساله و افق آينده سهم ايران در صنايع شيميايي بايد به 5درصد ارتقاء يابد كه  در اين راستا بايد تلاش كنيم تا خدشه اي در روند توسعه آن به وجود نيايد.

شجاعي در ادامه سخنان خود با اشاره به اين مطلب كه امروز شرايط خاصي بر كشور حاكم است از تمامي بنگاه هاي اقتصادي و مسوولان مرتبط خواست تا با دقت و توجه بيشتري نسبت به گذشته دراين صنعت گام بردارند.

معاون وزير صنعت،‌معدن و تجارت با تاكيد براينكه در شرايط خاص كشور، فعالان اقتصادي سه نقش مهم را بر عهده دارند خاطرنشان كرد: نقش هاي بنگاهي ،‌ملي و بين المللي از مهمترين موضوعاتي است كه فعالان اقتصادي بايد به صورت همزمان به آن توجه داشته باشند.

وي افزود: در نقش بنگاهي اين فعالان وظيفه دارند تا با نگاهي عميق به مقوله توليد متناسب با سوددهي، صادرات محور بودن و ارز آوري گام بردارند كه در اين خصوص بايد بسترها و فرايند هاي لازم از سوي دولت و خود بنگاهها فراهم شود.

شجاعي همچنين نقش ملي و بين المللي را از ديگر نقش هايي ذكر كرد كه فعالان اقتصادي بايد به آن توجه كنند ضمن اينكه علاوه بر نگاه تعاملات بنگاهي،‌ داشتن نگاه خاص به  مناسبات بين المللي نيز در اين بين حائز اهميت خواهد بود.

معاون برنامه ريزي وزارت صنعت،‌معدن و تجارت با بيان اينكه از فعالان اقتصادي تقاضا داريم در فضاي موجود اين سه نقش را به بهترين شكل ايفا كنند افزود: اين امر نيازمند دقت بيشتر در زمينه پر كردن فرمها و اظهارنامه‌هاي مرتبط با كنوانسيون  از سوي بنگاههاي اقتصادي اين صنعت است .

وي، تهيه و تدوين‌ گزارشات با بالاترين دقت را از رسالت هاي مهمي دانست كه در تكميل فرم هاي اظهار نامه و همكاري كامل در بازرسي هاي احتمالي ، بايد به‌ آن اهتمام شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=8677
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه