میهن صنعت :

تمام خودروهای قدیمی از ایران می روند

دبیر انجمن خودروسازان ایران گفت: تا سال 1395 تمام خودروهای قدیمی از چرخه تولید صنعت خودرو ایران خارج خواهند شد.

به گزارش «میهن صنعت» به نقل از پرشین خودرو، احمد نعمت‌بخش در پاسخ به انتقاد كارشناسان از ادامه تولید برخی خودروهای قدیمی، اظهار كرد: طبق استراتژی صنعت خودرو، خودروسازان ملزم به از رده خارج كردن خودروهای قدیمی تا ابتدای سال 1395 هستند.
وی ادامه داد: طبق استراتژی مصوب شورای سیاست‌گذاری خودرو، از ابتدای سال 1395 ادامه تولید خودروهای تحت لیسانسی كه بیش از هفت سال و خودروهای برند داخلی كه بیش از 10 سال از شروع تولید آن‌ها گذشته باشد، ممنوع است.
دبیر انجمن خودروسازان ایران افزود: بنابراین تا آن زمان برخی خودروها مانند پراید مدل قدیم و پژو 405 دیگر اساسا امكان تولید در ایران را نخواهند داشت.
نعمت‌بخش با بیان اینكه خودروسازان طبق برنامه‌ریزی انجام شده تیراژ تولید خودروهای قدیمی را به تدریج كاهش داده و تیراژ خودروهای به‌روزتر را افزایش خواهند داد، تصریح كرد: البته ما نیز راضی به ادامه تولید برخی از خودروهای قدیمی نیستیم، اما باید به این نكته توجه كرد كه صنعت كشور به‌ویژه صنعت خودرو در شرایط خاصی است كه سرعت اجرایی شدن اهداف یاد شده را كاهش می‌دهد.
به گزارش ایسنا، پیش از این برخی كارشناسان با انتقاد از ادامه تولید برخی خودروهای قدیمی در كشور پیشنهاد كرده بودند كه خودروسازان بزرگ تهدید كاهش تولید خودرو در كشور را به فرصتی برای از رده ‌خارج كردن خودروهای قدیمی و به جای آن افزایش تولید خودروهای به‌روز‌تر تبدیل كنند.
به گفته كارشناسان، برخی از سواری‌های در حال تولید در دو خودروساز بزرگ كشور بیش از حد قدیمی بوده و از رده خارج محسوب می‌شوند. به عنوان مثال پلت‌فرم خودروهای پژو 405 و پراید مربوط به حداقل 20 سال پیش است.
لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=2932
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه