میهن صنعت:

تمدید معافیت ژاپن و ۱۰ کشور اروپایی از تحریم‌های نفتی ایران

میهن صنعت: وزارت امور خارجه آمریکا در بیانیه‌ای معافیت ۶ ماهه ژاپن و ۱۰ کشور اروپایی را تمدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، به نقل از آسوشیتدپرس، آمریکا معافیت 6 ماهه 10 کشور اروپایی برای واردات نفت از ایران را تمدید کرد.

وزارت خارجه این کشور در بیانیه‌ای اعلام کرد: پس از اینکه ژاپن، کاهش چشمگیری در واردات نفت خود از ایران صورت داد، معافیت 6 ماهه برای واردات نفت ایران دریافت کرده است.

به گزارش فارس، معافیت 10 کشور اروپایی نیز  از سوی آمریکا تمدید شده است؛ درحالی‌که اتحادیه اروپا با وضع قانونی از ابتدای 2012 واردات نفت ایران را برای تمامی کشورهای اروپایی ممنوع کرده است.

کشورهای مشمول معافیت 6 ماهه آمریکا شامل بلژیک، جمهوری چک، فرانسه، آلمان، یونان، ایتالیا، هلند، لهستان، اسپانیا و انگلیس هستند.

ژاپن و اتحادیه اروپا برای چهارمین بار از معافیت تحریم‌های نفتی آمریکا برخوردار شده‌اند. مهم‌ترین شرط دریافت این معافیت، کاهش واردات نفت از ایران تعیین شده است.

به گزارش پلاتز، واردات نفت ژاپن از ایران در مدت 6 ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال 2012 به میزان زیادی کاهش یافته است.

بر اساس آمار وزارت اقتصاد ژاپن، این کشور در فاصله زمانی فوریه تا جولای سال جاری، تقریبا 145 هزار و 288 بشکه نفت در روز از ایران وارد کرده است که نسبت به واردات روزانه 183 هزار و 610 بشکه نفت در سال 2012، کاهش 21 درصدی را نشان می‌دهد.

با این حال، واردات نفت ژاپن از ایران در 6 ماه گذشته 46 درصد بیش از متوسط  خرید روزانه 99 هزار و 510 بشکه این کشور در فاصله زمانی آگوست 2012 تا ژانویه 2013 است.

بر اساس آمارهای اولیه وزارت اقتصاد ژاپن، توکیو در ماه جولای روزانه 172 هزار و 47 بشکه نفت از ایران وارد کرده است که نسبت به خرید روزانه 128 هزار و 544 بشکه نفت این کشور در ماه ژوئن 34 درصد بیشتر است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=24744
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه