معاون وزير صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

تمهيدات سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران در وضعيت اقتصاد مقاومتي

مدير عامل سازمان صنايع كوچك و شهركهاي ايران با اشاره به تمهيدات سازمان در وضعيت اقتصاد مقاومتي گفت: هزينه تمام شده واحدهاي صنعتي با استقراردر شهركها و نواحي صنعتي كاهش مي يابد.


مدير عامل سازمان صنايع كوچك و شهركهاي ايران با اشاره به تمهيدات سازمان در وضعيت اقتصاد مقاومتي گفت: هزينه تمام شده واحدهاي صنعتي با استقراردر شهركها و نواحي صنعتي كاهش مي يابد.


به گزارش پايگاه اطلاع رساني میهن صنعت به نقل از روابط عمومي و بين الملل سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران، فخراله مولايي با بيان اينكه  مقام معظم رهبري راه مقابله با فشارهاي اقتصادي را در اجراي اقتصاد مقاومتي دانستند، گفت: كشورهاي متخاصم با افزايش فشارهاي اقتصادي قصد ضربه زدن به كشورمان را دارند اما هيچ زمان آرزوهاي آنها محقق نخواهد شد، چرا كه كشورمان در حوزه‌هاي مختلف و بخصوص صنعت به جايگاهي رسيده كه مي‌تواند در اكثر بخشها خودكفا شود.

وي با بيان اينكه تمام مسئولان نظام به اقتصاد مقاومتي و اجرا شدن آن اعتقاد دارند، تصريح كرد: كشوري كه مي‌خواهد استقلال خود را حفظ كند، بايد هزينه‌هاي آن را پرداخت كند، بدين جهت در برابر تمام حيله‌ها و تحريمها بايد مقاومت كرد تا بتوان به برنامه‌ها و چشم‌انداز 1404 دست پيدا كرد.

معاون وزير صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اين مطلب كه كاهش قيمت تمام شده كالاها در شهركهاي صنعتي، استفاده بهينه از انرژي و نيروي انساني و همچنين ايجاد پايانه حمل و نقل در شهركهاي صنعتي به اجرايي شدن اقتصاد مقاومتي در حوزه توليد كمك خواهد كرد، بيان كرد: اگر زيرساختهاي لازم براي حوزه توليد فراهم شود، مي‌توان از فشارهاي تحريم كاست و طبق برنامه حركت كرد.

  مولايي ادامه داد: در اين زمينه به تمام مديران استاني ابلاغ شده كه تمام مشوقها و تخفيفهايي كه در اساسنامه سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران پيش‌بيني شده را طبق مقررات به واحد‌هاي توليدي مستقر در صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ارائه كنند.

وي با بيان اينكه در اين راستا سعي كرديم بودجه سازمان متناسب با اين ماموريتها افزايش يابد، خاطرنشان كرد: به اين ترتيب امسال بودجه سازمان در بخشهاي مختلفي چون كمكهاي فني و اعتباري، بودجه‌هاي بازسازي و نوسازي و بودجه طرح تملك در استانداري‌ها افزايش يافته است.

وي افزود: با اينكه وظيفه‌ ذاتي سازمان صنايع كوچك و شهركهاي صنعتي ايران تنها تامين زيرساخت شهركها است و وظيفه‌اي در تامين مالي واحد‌ها ندارد با اين حال سعي شده تا با پيش‌بيني و ارائه‌ اين بودجه‌ها از واحد‌هاي مستقر در شهركها حمايت شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=2980
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه