میهن صنعت :

تهران اسفندماه ميزبان نمايشگاه بين المللي خودرو خواهد بود

پس از چند سال فاصله ، اسفندماه امسال محل دايمي نمايشگاه هاي بين المللي تهران، ميزبان نمايشگاه بين المللي خودرو خواهد بود.


به گزارش میهن صنعت به نقل از  خبرگزاري ايرنا، اين نمايشگاه جهت حمايت از توليدات ملي و گسترش صنعت خودرو سازي بومي در ايران از اهميت بالايي برخوردار است .
خودرو سازي از اجزا مهم تجارت و صنعت جهاني است و به دليل ارتباط با بيش از 60صنعت ديگر ،به” لوكوموتيو صنايع “ مشهور است. در ساخت خودرو ، مجموعه اي از تكنولوژي رشته هاي مختلف صنعتي (فلزي، پلاستيك، شيميايي، پارچه، عايق، شيشه، الكترو مكانيك، برق، الكترونيك،متالورژي و…)،طراحي، مديريت و اقتصاد بكار رفته است و از شاخصه هاي توسعه يافتگي بشمار مي رود.
دراين گزارش آمده است: اولين اتومبيل سواري كه وارد ايران شد يك دستگاه اتومبيل فورد بود كه در اوايل قرن بيستم از كشور بلژيك خريداري شد. اين اتومبيل كه دود زيادي از آن خارج مي‌شد به ‘كالسكه دودي’ معروف بود. بدنبال گسترش شهرنشيني ميزان واردات خودرو از سال1300هجري شمسي (1920ميلادي) افزايش يافت.
اغلب اتومبيل ها در آن سالها از كشورهاي آمريكا و انگليس وارد مي‌شد.اولين اتومبيل ساخته شده در ايران اتومبيل ‘پيكان’ بود كه در شركت سهامي عام ‘كارخانجات‌‌صنعتي ايران ناسيونال’ تحت ليسانس كارخانه تالبوت انگلستان ساخته و در سال 1346 وارد بازار شد. توليد وانت، ميني‌بوس، اتوبوس نيز بتدريج در سالهاي بعد در اين كارخانه شروع شد.
برگزاري اين نوع از نمايشگاه ها توسط شركت سهامي نمايشگاه هاي بين المللي جمهوري اسلامي ايران گامي موثر در جهت بهبود كيفيت توليدات داخلي، خصوصاً صنعت خودروسازي ايراني راخواهد بود.
شركت سهامي نمايشگاه ها از كليه صنعتگران و توليدكنندگان قطعات براي حضور در اين نمايشگاه دعوت به عمل آورده تا با مشاركت خود در اين نمايشگاه كميت وكيفيت توليدات خود را به جهانيان عرضه كنند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=2611
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه