«میهن صنعت» بررسی کرد؛

تهران جای دو نمایشگاه بین المللی خودرو نیست

در حالی که آبان ماه سال جاری شهر آفتاب میزبان سومین دوره نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو کشور خواهد بود، خبری در خروجی برخی از خبرگزاری های کشور قرار گرفت که موجب حیرت اصحاب رسانه و همچنین کارشناسان صنعت خودرو کشور شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، در حالی که آبان ماه سال جاری شهر آفتاب میزبان سومین دوره نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو کشور خواهد بود، خبری در خروجی برخی از خبرگزاری های کشور قرار گرفت که موجب حیرت اصحاب رسانه و همچنین کارشناسان صنعت خودرو کشور شد.

این روزها مجوزهای عجیب و غریبی در کشور و به ویژه از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر می شود که نه توجیه اقتصادی دارد و نه توجیه علمی. البته عمده ی این مجوزهای عجیب در حوزه صنعت خودرو کشور است که معمولا پاسخی برای آن وجود ندارد.

تا همین چند سال پیش بود که تمامی نمایشگاه های بزرگ و معتبر کشور از جمله نمایشگاه کتاب و صنعت خودرو در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران واقع در سئول برگزار می شد. مشکلات عدیده ترافیکی و همچنین سرویس های نامناسب آن باعث شد تا شورای شهر تهران در تصمیمی کاملا علمی و عقلانی تمامی نمایشگاه های پر مخاطب را طی مصوبه ای به شهر آفتاب منتقل کند.

شهر آفتاب در محلی مناسب و البته خارج از محدوده شهر تهران قرار دارد که دسترسی مناسب آن  به واسطه خط مترو و سرویس های موجود باعث شده تا دو دوره برگزاری نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو در این مکان، با استقبال پر شور مردم و رضایت آنان از برگزاری نمایشگاه همراه شود.

 البته از این نکته غافل نشویم که ایجاد زیرساخت های لازم برای انتقال نمایشگاه های مهم تهران به شهر آفتاب بسیار زمان بر و هزینه بر بوده است. حال اینکه چرا سازمان توسعه و تجارت آن همه زمان و هزینه را نادیده گرفته و برای نمایشگاه بین المللی دیگری در صنعت خودرو و آن هم در سئول مجوز صادر کرده جای بسی تامل است.

از طرفی باید این پرسش مطرح شود که در خصوص صدور این مجوز آیا به این موضوع فکر شده که در یک شهر دو نمایشگاه بین المللی  خودروآن هم با یک اسم برای خودروسازان خارجی و یا شرکای خودروسازان داخلی حاضر در این نمایشگاه چه پیامدی خواهد داشت؟ اصلا در کجای دنیا در یک شهر دو نمایشگاه بین المللی هم اسم در حوزه خودرو برگزار می شود؟

پر واضح است که برگزاری نمایشگاه بین المللی صنعت خودرو (2) در سئول امری بیهوده است چرا که قطعا در نمایشگاه دوم هیچ جذابیت خودرویی چه از لحاظ رونمایی محصول جدید و یا چه از لحاظ امکانات رفاهی و سرویس دهی مناسب وجود نخواهد داشت و این اتفاق تنها به سردرگمی بازدیدکنندگان و علاقه مندان به نمایشگاه خودرو منجر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار «میهن صنعت» ترافیک شدید در محدوده سئول و نبود زیرساخت های مناسب باعث شد تا شورای شهر تهران، شورای تامین و پلیس راهور دست به دست هم دهند تا نمایشگاه های پر مخاطب را به شهر آفتاب منتقل کنند. حال باید منتظر ماند و دید که آیا مجوز صادر شده از سمت سازمان توسعه و تجارت موجب اعتراض شهرداری تهران، شورای شهر و پلیس راهور خواهد شد یا خیر؟

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=151082
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه