وزير صنعت ، معدن و تجارت اعلام كرد :

توافق بانك مركزي با صرافان مجاز براي پوشش تقاضاهاي خرد ارزي نيازهاي خدماتي

میهن صنعت : وزير صنعت ، معدن و تجارت از توافق جديد بانك مركزي با صرافان مجاز براي پوشش تقاضاهاي خرد ارزي نيازهاي خدماتي خبرداد و گفت : براين اساس برخي نيازهاي اسكناسي مشتريان خرد همچون مسافران ، دانشجويان ومواردي ازاين دست طبق قاعده اي جديد و ارز ارزان تر


میهن صنعت : وزير صنعت ، معدن و تجارت از توافق جديد بانك مركزي با صرافان مجاز براي پوشش تقاضاهاي خرد ارزي نيازهاي خدماتي خبرداد و گفت : براين اساس برخي نيازهاي اسكناسي مشتريان خرد همچون مسافران ، دانشجويان ومواردي ازاين دست طبق قاعده اي جديد و ارز ارزان تر از بازار آزاد  پاسخ داده مي شود .


به گزارش میهن صنعت به نقل از شاتا، دكتر " مهدي غضنفري" گفت : تصميم اخير بانك مركزي و صرافان كه اميدواريم تا پايان هفته جاري اجرايي شود ، بسيار خوب بوده و قطعا مي تواند بخشي از نيازهاي خرد را كه در تقاضاي بازار نيز تاثير گذار است ، پاسخگو باشد.
 ** توسعه فضاهاي جديد در مركز مبادلات ارزي
وزير صنعت،معدن وتجارت كه اين سخنان را در حاشيه بازديد از 2 طبقه جديد پيش بيني شده براي پاسخگويي به پرسش هاي مراجعه كنندگان و همچنين استقرار نمايندگان بانك هاي عامل درطبقات زيرين مركز مبادلات ارزي عنوان مي كرد، افزود: صرافان مجاز و معتبر براي تامين نيازهاي خرد ( اين ميزان از نظر تعداد زياد است اما از جهت رقم چندان بالا نيست )  ارز را با قيمتي حول و حوش مركز مبادلات ارزي كه هر روز بانك مركزي اعلام مي كند ، عرضه خواهند كرد .
دكتر غضنفري افزود: اين شيوه به نوعي خريد و فروش هاي ارز توسط مردم يا بانك هاي عامل را در مقادير كمي كه مربوط به خدمات است و به واردات ارتباطي ندارد ، رسميت مي بخشد .
وي همچنين در بخش ديگري از سخنان خود با بيان اينكه مركز مبادلات ارزي با استقبال خوب توليد كنندگان و وارد كنندگان مواد اوليه مواجه شده  ، افزود: از ابتداي راه اندازي مركز هر روز شاهد مراجعه افراد بيشتري از فعالان اقتصادي هستيم به اين دليل برخي توسعه ها در فضاي مركز انجام داديم و ارايه سرويس هاي جديد را آغاز كرده ايم .
** تعداد بانك هاي عامل مستقر در مركز مبادلات به رقم 12 رسيد
دكتر غضنفري افزود: تعداد بانك هاي عامل در مركز مبادلات ارزي از 2 بانك (ملت و كشاورزي ) به 12 بانك در روز دوشنبه دهم مهرماه رسيد  و اين بانك ها به نمايندگي از مشتريان متقاضي واردات ، در محل مركز مبادلات ارزي مستقر شده اند .
وي با اشاره براينكه براساس تصميم قبلي مقرر شد تا متقاضيان از مراجعه مستقيم به مركز خود داري كنند ، افزود: افراد داراي برگه معتبر ثبت سفارش مي توانند با مراجعه به شعب بانك هاي مختلف كار تخصيص ارز را در مركز مبادلات ارزي دنبال كنند.
** حجم مبادلات ارزي از250 ميليون دلار عبور كرد 
دكتر غضنفري سپس گفت : خوشبختانه اقدام مناسب راه اندازي مركز مبادله ارزي كه نتيجه تصميم كارگروه مشترك دولت و مجلس بود ، موجب شده تا روز به روز بر حجم  مبادله افزوده شود و عرضه ارز در مركز تا دو روز گذشته  به 180 ميليون دلاررسيد و حجم آن در روز گذشته تا قبل از پايان عرضه به 70 ميليون دلار رسيد .
** تخصيص ارز به اولويت هاي 6 و 7 در آينده اي نزديك  
دكتر غضنفري افزود: انتظار مي رود علاوه بر افزايش تعداد بانك هاي عامل به محض اينكه اولويت هاي 3 تا 5 واردات به نقطه قابل قبولي برسد ، به سراغ اولويت هاي 6 و 7 از گروه 10 گانه كالاهاي وارداتي ، برويم .
وزير صنعت ، معدن و تجارت در پايان افزود: اميدواريم با توجه به تلاش هاي بسيار براي پاسخ دهي به نيازهاي وارد كنندگان ،افزايش خدمات جديد و اضافه شدن خدمات ديگر در آينده اي نزديك بزودي در ميزان تقاضاي ارز تعادل ايجاد شود .//

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=4247
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه