میهن صنعت :

توافق خودروسازان برای کاهش قیمت

میهن صنعت : خودروسازان در خصوص کاهش قیمت با وزارت صنایع توافق کرده اند، اما تا زمانی که شرایط فراهم نشود امکان کاهش قیمت وجود ندارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، در مراسم رونمایی از سه محصول جدید سایپا سعید معدنی مدیر عامل این شرکت با بیان این مطلب اعلام کرد:

خودروسازان در خصوص کاهش قیمت با وزارت صنایع توافق کرده اند، اما تا زمانی که شرایط فراهم نشود امکان کاهش قیمت وجود ندارد.

مدیر عامل گروه خودروسازی سایپا از توافق با وزارت صنعت، معدن و تجارت برای کاهش قیمت ها خبر داد و گفت: تلاش می کنیم تا بازار از سرگردانی خارج شود.

مدنی بیان کرد: برای تنظیم بازار و خروج آن از سرگردانی تلاش می کنیم ، اما تا اعتبارات مناسب به مجموعه تعلق نگیرد و ارز مورد نیاز تامین نشود ، امکان کاهش قیمت وجود ندارد.

وی همچنین با بیان اینکه تنها 5 درصد از ارز مورد نیاز خودروسازان تامین شده است گفت: عمده‌ خرید‌های خودروسازان با ارز آزاد صورت گرفته است.

مدنی اضافه کرد: هیچ دلیلی ندارد که تولیدکننده مواد اولیه هر ماه تعدیل مثبت قیمت به محصولات خود بزند، در حالی که این تعدیل قیمت برای ما منفی است.

وی با بیان اینکه درآمدهای ناشی از تولید را فقط به تولید اختصاص داده ایم، گفت: 72درصد از این درآمدها را به قطعه سازان داده ایم و در حال فروش سرمایه گذاری های کم بازده و دیربازده هستیم.

وی با طرح این پیشنهاد که قیمت گذاری خودرو به خودروسازان واگذار شود و سازمانهای دولتی بر این مجموعه ها نظارت کنند، تاکید کرد: انتظار داریم تا بانکها به اعطای تسهیلات ویژه مکلف شوند و رفتارهای منطقی برای گرفتن وثیقه داشته باشند.

مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا ادامه داد: از سوی دیگر بنگاه های دولتی نیز موظف شوند، قوانین خود را با هماهنگی وزارت صنعت ، معدن و تجارت تنظیم کنند.

 

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که شرایط طوری پیش برود که مردم برای سرمایه گذاری ، سهام این مجموعه ، و نه کالای آن را بخرند.

بنر

داشبورد رانه‌نیوز

yl9dpegzzz

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=13937
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه