«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

توافق روسیه و عربستان برای تمدید توافق اوپک

باتوجه به اینکه بازار نفت تحت فشار افزایش عرضه از سوی آمریکا و نیز رشد کند اقتصادی قرار دارد، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه از توافق خود با عربستان برای تمدید توافق اوپک تا 6 و یا 9 ماه دیگر خبر داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، باتوجه به اینکه بازار نفت تحت فشار افزایش عرضه از سوی آمریکا و نیز رشد کند اقتصادی قرار دارد، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه از توافق خود با عربستان برای تمدید توافق اوپک تا 6 ویا 9 ماه دیگر خبر داد.

وزیر انرژی عربستان در روز یکشنبه اعلام کرد:"احتمال دارد که این توافق تا 9 ماه دیگر تمدید شود و نیاز به کاهش بیشتر نباشد."

پوتین پس از نشست خود با ولیعهد عربستان در جریان کنفرانس خبری عنوان کرد:« توافق محدودیت عرضه در روز یکشنبه منقضی می شودو امکان تمدید آن با حجم پیشین وجود دارد.»

اوپک و متحدانش مانند روسیه که به عنوان اوپک پلاس شناخته می شوند، در روزهای یک و دوم جولای (فردا و پس فردا) در خصوص تمدید کاهش عرضه به بازار به میزان 1.2 میلیون بشکه در روز تصمیم گیری خواهند کرد.

آمریکا که عنوان بزرگترین تولید کننده نفت جهان را پس از روسیه و عربستان یدک می کشد، در این توافق شرکت نخواهد کرد.

پوتین طی دیدار خود با محمد بن سلمان در حاشیه اجلاس جی 20 عنوان کرد:"ما (عربستان و روسیه) از این توافق حمایت می کنیم و تمرکز ما برروی مدت آن است که هنوز تصمیم گیری نشده است 6 و یا 9 ماه دیگر و شاید تا 9 ماه دیگر تمدید شود.»

وزیر انرژی عربستان که برای نشست اوپک وارد وین شده است، در پاسخ به سوال خبرنگاران عنوان کرد:"من تصورمی کنم که تا 9 ماه دیگر تمدید شود."

اگر اعضای اوپک پلاس با تمدید این توافق تا 9 ماه دیگر هم نظر شوند، انقضای آن به مارس سال 2020 موکول می شود.

باتوجه به اینکه روسیه راضی به تمدید این توافق است و در صورتی که ایران (سومین تولید کننده بزرگ نفت اوپک) این توافق را تمدید کند، پیش بینی می شود که جوی آرام در این نشست برقرار شود.

تحریم های آمریکا تا حدودی صادرات نفت ایران را تحت تاثیر قرار داده است و تهران این تحریم ها را غیر قانونی دانست.

طبق گفته ی کریل دیمیتریو، مدیر ارشد صندوق سرمایه‌گذاری مستقیم روسیه، اعضای اوپک پلاس با رویکرد ثبات بازار نفت تشکیل شده و با توجه به نیاز بازار میزان تولیدات خودرا تغییر می دهند.

براساس گزارشات منتشر شده، قیمت شاخص نفت برنت از اوایل سال 2019 حدود 25 درصد افزایش داشته است اگرچه عواملی مانند سیر صعودی تولیدات نفت آمریکا و رشد کند اقتصادی بر بازار نفت سایه افکنده است.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=179254
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه