میهن صنعت :

توانایی تولید 75درصد تجهیزات نفتی را داریم/ مصرف260میلیون بشکه نفت و گاز تا 2050

میهن صنعت : معاون پژوهشی وزیر نفت از تدوین نقشه راه تولید تجهیزات صنایع فراساحلی خبر داد و گفت: قادر به تولید 75 درصد از تجهیزات صنایع نفت در داخل کشور هستیم.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، دکتر مقدم در پنجمین همایش صنایع فراساحلی با تاکید بر جایگاه برتر نفت و گاز در تأمین انرژی افزود: از سال 2010 در دنیا حدود 160 میلیون بشکه نفت مصرف شده است در حالی که این میزان در سال های جاری به 260 میلیون بشکه نفت و گاز رسیده است.

معاون پژوهشی وزیر نفت در حالی که این میزان برای سال 2050 به 260 میلیون بشکه نفت و گاز خواهد رسید.

وی با بیان اینکه تامین این میزان نفت و گاز میسر نیست، اظهار داشت: در دنیا تراز 93 میلیون بشکه را برای سال های آتی در نظر گرفته اند.

وی همچنین با اشاره به رشد توسعه برخی از کشورها یادآور شد: پیش بینی می شود که در سال های 2020 تا 2025 مصرف انرژی در کشورهای آسیا به ویژه برای کشورهای چین و هند بسیار افزایش یابد که این امر به دلیل شتاب روزرسان این کشورها است.

مقدم با تأکید بر اینکه ادامه این روند در آینده عدم تعادل انرژی را به دنبال دارد، خاطرنشان کرد: از این رو در بسیاری از کشورها بر توسعه فناوری متمرکز شده اند که این امر پدیده انحصار را ایجاد خواهد کرد.

وی با تاکید بر اینکه از این رو باید دارایی هایی که از نفت و گاز عاید کشور می شود صرف دستیابی به فناوری و حقوق نفت شود، ادامه داد: در این راستا باید برنامه ریزی هایی برای رویکرد دانش بنیان در این حوزه صورت گیرد.

معاون پژوهشی وزارت نفت در ادامه با اشاره به برخی از آمارها در حوزه دستیابی به فناوری اضافه کرد: در این زمینه نقشه راه تولید تجهیزات و بهره برداری از منابع نفتی و گازی در آب های عمیق در دستور کار قرار گرفته است.

وی از ایجاد کنسرسیومی در این زمینه خبر داد و یادآور شد دانشگاه های صنعتی شریف، اصفهان، علوم تحقیقات قزوین و انجمن های دریایی با مشارکت یکدیگر اقدام به دستیابی فناوری های فراساحلی خواهد کرد.

مقدم همچنین با تأکید بر اینکه در حال حاضر قادر به تولید 75 درصد از تجهیزات صنایع نفت در داخل کشور هستیم، خاطرنشان کرد: در حال حاضر به دانش فنی سیستم های گردنده چون پمپ ها و توربین ها دست یافتیم که تحولات بزرگی در این زمینه است.

وی همچنین با تأکید بر توجه بیشتر که در حوزه های آب های عمیق اظهار داشت: با توجه به اهمیت این حوزه از محققان و دانشگاه ها درخواست می شود تا در این حوزه تحقیقات بیشتری را انجام دهند.

منبع : مهر

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=18653
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه