میهن صنعت :

توانایی نیروی هوایی ارتش برای ساخت انواع سامانه‌های پروازی در داخل کشور

میهن صنعت :‌ فرمانده پایگاه شهید عبدالکریمی بندرعباس گفت: نیروی هوایی امروز با همکاری دانشگاه‌ها، صنایع و پشتیبانی صنایع وزارت دفاع، توانایی ساخت انواع سامانه‌های پروازی در داخل کشور را دارد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، امیر سرتیپ خلبان فرهاد گودرزی فرمانده پایگاه شهید عبدالکریمی بندرعباس، گفت: نیروی هوایی امروز با همکاری دانشگاه‌ها، صنایع و پشتیبانی صنایع وزارت دفاع، توانایی ساخت انواع سامانه‌های پروازی در داخل کشور را دارد.

وی در مورد اهمیت پایگاه هوایی شهید عبدالکریمی بندرعباس، اظهار داشت: پایگاه هوایی بندرعباس در مجاورت تنگه هرمز و آب‌های نیلگون خلیج‌فارس قرار دارد و در نیمه مرز آبی خاکی جنوب کشور واقع شده است.

فرمانده پایگاه شهید عبدالکریمی بندرعباس، افزود: پایگاه هوایی شهید عبدالکریمی بندرعباس از شمالی‌ترین نقطه خلیج‌فارس تا دریای عمان و جزایر سه‌گانه را پوشش می‌دهد.

گودرزی در مورد دلایل انتخاب پایگاه هوایی بندرعباس به عنوان محور و پایگاه اصلی رزمایش، گفت : احاطه کامل بر پهنه هوایی خلیج‌فارس و امکان مانور مناسب جنگنده‌ها در خلیج‌فارس و دریای عمان دلیل انتخاب این پایگاه بود.

وی در خصوص خودکفایی نیروی هوایی و امکان بهینه‌سازی هواپیماهای شکاری، خاطرنشان کرد : با فرمان امام راحل نیروی هوایی جزو نیروهای پیشتاز در امر خودکفایی است و در بخش‌های قطعه‌سازی و سامانه‌های هواپیمایی به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کرده است.

فرمانده پایگاه شهید عبدالکریمی بندرعباس، اضافه کرد: نیروی هوایی با تعامل و بهره‌گیری از امکانات و توانایی علمی دانشگاه‌ها و واحدهای صنعتی و پشتیبانی صنایع دفاعی امروز در جهاد خودکفایی حرف‌های زیادی برای گفتن دارد.

گودرزی با بیان اینکه نیروی هوایی تمامی تحرکات منطقه را رصد می‌کند، گفت: نیروی هوایی احاطه کامل را با پیام صلح، دوستی و امنیت پایدار برای همسایگان و کشورهای منطقه دارد.

وی در مورد برگزاری رزمایش فدائیان حریم ولایت 4، خاطرنشان کرد: در این رزمایش انواع هواپیماهای شکاری رهگیر، شکاری بمب‌افکن، هواپیماهای ترابری سنگین و نیمه‌سنگین و هواپیماهای سوخت رسان طی عملیات‌های تعریف شده در طول شبانه‌روز عملیات‌هایی را در منطقه جنوب کشور اجرا خواهند کرد./تسنیم

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=35723
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه