میهن صنعت :

توجه به قیمت و کیفیت شرط ماندگاری صنعت خودرو است

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : هم اکنون توجه به کیفیت و قیمت، از بدیهیات صنعت خودروسازی در دنیاست.


به گزارش میهن صنعت به نقل از خبر خودرو، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت : هم اکنون توجه به کیفیت و قیمت،  از بدیهیات صنعت خودروسازی در دنیاست.

رضا رحمانی در گفتگو در خبرنگار خبر خودرو، افزود: قیمت و کیفیت دو آیتم مهم در هر محصولی قابل عرضه و رقابتی در دنیا محسوب می شود به همین منظور محصولی که بخواهد در دنیا بازارهای بیشتری را تصاحب نموده و ماندگار شود باید این دو شرط را داشته باشد.

وی گفت : اگر این دو شرط در هر محصول تولیدی از جمله خودرو نباشد امکان ادامه حیات آن صنعت ممکن نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه صنعت خودرو ایران نیز خارج از این قاعده کلی نیست ، تصریح کرد : خودروسازان داخلی برای ماندگاری در این عرصه باید این شرایط را در تولیداتشان رعایت و اجرا نمایند.

وی با بیان اینکه هم اکنون شرایط رقابت پذیری صنعت خودرو با دنیا دشواری روبرو شده است ، یاد آور شد : در شرایط فعلی صنعت خودرو نیازمند به حرکت و تجدید نظر جدی است، به طوری که به جهت شرایطی که وجود دارد مشکلاتی دست و پای خودروسازان را بسته و اغلب در چنبره مشکلات مانده و درگیر شده اند، بنابراین خروج از این شرایط  نیازمند برنامه های جدی تر و محکم تری در صنعت خودرو است.

وی افزود: هم اکنون صنعت خودرو نیازمند برنامه مدون و هوشمندانه ای است چرا که تاکنون بواسطه دوپینگ صنعت خودرو حفظ شده است.

نماینده تبریز در خانه ملت افزود : صنعت خودرو ایران باید در رقابت با دنیا فعالیت کند و اگر تعرفه ای بالای واردات برای حمایت از تولید داخل تعیین شده قطعا مقطعی است و خودروسازان در این شرایط باید به دنبال رشد کیفی باشند.

رحمانی افزود :حمایت فعلی از صنعت خودرو مشروط بر اجرای برنامه های درست از سوی شرکتهای خودروساز و تکیه بر توان و خودکفایی در تولید است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=2228
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه