دبیر علمی همایش پیشرفت‌های تصویربرداری در چشم‌پزشکی:

توریسم‌درمانی در مشهد به دست دلالان افتاده است

میهن صنعت : دبیر علمی همایش «پیشرفت‌های تصویربرداری در چشم‌پزشکی»گفت: توریسم‌درمانی در مشهد به دست دلالان افتاده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، دکتر محمدرضا صداقت ، در حاشیه همایش "پیشرفت‌های تصویربرداری در چشم‌پزشکی" عنوان کرد: ما در مشهد توریسم درمانی داریم که از یک نظر جای خوشحالیست و از یک نظر جای ناراحتی دارد.

وی ادامه داد:خوشحالی به خاطر خود این صنعت است و جای تاسف و ناراحتی به این دلیل که توریسم درمانی در خراسان به درستی مدیریت نمیشود.

دبیر علمی این سمینار تصریح کرد: توریسم درمانی یک صنعت بسیار آکادمیک و علمیست ومدیریت باید دست استانداری خراسان رضوی و اداره بهداشت باشد. همانطور که استانداری و اداره بهداشت مردم خودمان را زیر نظر دارند، توریست‌ها را نیز باید تحت پوشش قرار دهند و  سپس فضا را آزاد بگذارند تا رقابت ایجاد شود و افراد صاحب علم وارد کار شوند.

وی ادامه داد: مسئولان نباید اجازه دهند دلالان کم سواد و حتی بی سواد، به صرف آشنایی به زبان عربی مدیریت را به دست بگیرند.

صداقت تاکید کرد: تصویر در چشم پزشکی رشته‌‍‍‌ای بسیارگسترده است. خوشبختانه اکثر سیستم‌های تصویربرداری دنیا در ایران قابل دسترسی هستند.

وی ادامه داد: بنابراین اکثر سیستم‌های پیشرفته در ایران و به خصوص در استان خراسان قابل دسترسیست و این پیشرفت‌ها کمک میکند که بیماری‌هایی که قبلا به سختی تشخیص داده می‌شد بتوانیم در مراحل اولیه تشخیص دهیم و درمان کنیم.

ایران در چشم‌پزشکی خاورمیانه پیشگام است

صداقت تصریح کرد: چشم پزشکی ایران در دنیا جایگاه بسیار خوبی دارد و در خاورمیانه پیشگام است. مشهد نیز تفاوتی با تهران از نظر قدرت چشم پزشکی ندارد و تکنولوژی و همکاران ما در حد جایگاه تهران هستند.

به گزارش ایسنا، وی عنوان کرد: اگر تکنولوژی با پول همراه باشد که خوشبختانه این مساله در مشهد وجود دارد دیگر مساله دوری از پایتخت مطرح نیست البته اوضاع در شهرستان‌ها کمی تفاوت دارد و در شهرهای کوچک هنوز امکانات کافی موجود نیست.

دبیر علمی این سمینار عنوان کرد: مهمانان خارجی ما کم هستند چون ما دیر به این مساله پرداختیم و تنها توانستیم دو سه مهمان از کشور آلمان داشته باشیم، اما در سال آینده قرار است ما از کشورهای مختلف مهمان داشته باشیم. ما حدود 90 سخنران در این همایش داریم که بالای 70 نفر آن‌ها از خارج استان آمدند.

وی خاطرنشان کرد: این همایش، همایش استان خراسان است. مرکز دانشگاهی بیمارستان خاتم الانبیا هر سال این کنفرانس را برگزار می‌کند که ابتدا به صورت استانی برگزار می‌شد، پس از مدتی کشوری و در حال حاضر به صورت بینالمللی برگزار می‌شود.

وی تاکید کرد: هدف ما در این همایش بحث و بررسیاست و تمرکزی بر ارائه مقاله نداریم.

صداقت اظهار کرد: زمان همایش معمولا در اواخر بهار یا اوایل تابستان است و امسال به دلیل تراکم شدید همایش‌ها در این زمان برگزار شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=91988
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه