میهن صنعت:

توزیع ۱۲۹ هزار جلد دفتر دولتی در استان مرکزی

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی گفت: با مصوبه ستاد تنظیم بازار پس از اعلام آمار دقیق دانش آموزان توسط نهادهای حمایتی و آموزش و پرورش، ۱۲۹ هزار دفتر دولتی در استان توزیع خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، جعفر اصغری در حاشیه ستاد تنظیم بازار استان اظهار کرد : در نهمین ستاد تنظیم بازار استان دستور کارهایی از جمله شیوه توزیع و جذب اقلام نذورات شامل شکر، روغن، برنج، گوشت منجمد، گوشت قرمز و لوازم التحریر در جلسه مطرح و تصمیم بر این شد که در راستای جذب کالاهای اساسی، شرکت غله در اسرع وقت نسبت به تامین کالاها در مرکز استان اقدامات لازم را انجام دهد.

وی افزود: همچنین مقرر شد برنج، شکر، چای و سایر اقلام مورد نیاز هیئات بر اساس قیمت‌های مصوب در اختیار آنها قرار گیرد. با توجه به اینکه نبود انبار و سردخانه در مرکز استان در جذب کالاها از مبادی کارخانه تا مرکز استان هزینه‌هایی در بر خواهد داشت، در این راستا مصوب شد که مباشرین جذب، پس از جذب اقلام و کالاها، در نهایت بارنامه و هزینه ها را اعلام کنند تا از این بابت متضرر نشوند.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در خصوص توزیع دفاتر دانش آموزی بیان کرد: در سطح کلان کشوری در این رابطه تصمیماتی گرفته شده و کارخانجاتی به عنوان تامین کننده‌های کالاهای مورد نیاز دانش آموزان در نظر گرفته شده اند. قیمت این کالاها نسبت به بازار تفاوت زیادی خواهد داشت.

اصغری ادامه داد: مقرر شد نهادهای حمایتی و آموزش و پرورش آمار دانش آموزان را به صورت دقیق اعلام کنند. به منظور جذب دفاتر دانش آموزی، مباشری جهت جذب کالا به کارخانه معرفی شده که ابتدا کالا جذب و سپس در قالب یک طرح مناسب بین دانش آموزان توزیع شود.

وی بیان کرد: از مجموع ۵ میلیون جلد دفترچه توزیعی در کشور، سهم استان ۱۲۹هزار جلد در نظر گرفته شده چراکه استان مرکزی جزو استان‌های محروم لحاظ نشده است‌. اولویت توزیع با نهادهای حمایتی است و به طور متوسط سهم هر دانش آموز حداکثر ۵ جلد است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در خصوص توزیع لاستیک گفت: با توجه به روند کار و شیوه توزیع در سطح کلان، شبکه‌ای برای توزیع لاستیک در سایزهای سنگین در سطح کشور معرفی شده و استان‌ها و نمایندگی‌های توزیع و کارگروه تنظیم بازار درگیر این کار شدند و خوشبختانه بیش از ۱۰هزار حلقه در سطح نمایندگی‌ها به صورت دپو وجود دارد که باید برنانه ریزی لازم در راستای توزیع آنها انجام شود.

اصغری اضافه کرد: حدود یک ماه پیش به درخواست اتاق اصناف کمیته راهبردی نمایشگاه برگزار و موافقت شد که نمایشگاه پاییره برگزار شود اما با توجه به بخشنامه های بعدی اعلام شد برخی صنوف از جمله فروشندگان نوشت افزار باید غرفه رایگان دریافت که این اقدام با توجه به وجود سایت نمایشگاهی در مرکز استان میسر نیست.

وی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه به طور کلی موافقت شده از ۱۵شهریور تا ۵مهرماه نسبت به برگزاری نمایشگاه اقدام شود در نتیجه در حال رایزنی هستیم چنانچه شرایط فراهم شود نمایشگاه برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=185012
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه