توسعه صادرات غيرنفتي با توجه ويژه به محصولات استراتژيك
میهن صنعت : سرپرست معاونت كمكهاي تجاري سازمان توسعه تجارت ايران با تاكيد بر برندسازي و بستهبندي مناسب زعفران گفت: براي افزايش ارزش افزوده اين محصول بايد زعفران ايران شناسنامهدار شود .
به گزارش میهن صنعت سرپرست معاونت كمكهاي تجاري سازمان توسعه تجارت ايران با تاكيد بر برندسازي و بستهبندي مناسب زعفران گفت: براي افزايش ارزش افزوده اين محصول بايد زعفران ايران شناسنامهدار شود .
به گزارش خبرگزاري ايسنا، محمدمهدي نهاوندي در جشنواره طلاي سرخ قاينات با اشاره به اينكه از سال گذشته سند ملي زعفران در دولت تصويب شده است اظهار كرد: بايد به اين سند به عنوان يكي از اسناد افتخار بنيه كارشناسي و تصميمگيري در دولت شود.
وي با اشاره به اينكه اين سند فوقالعاده جامع و دقيق است افزود: از اين سند بايد براي افزايش توليد و كاهش مشكلات زعفرانكاران استفاده شود.
نهاوندي با اشاره به اينكه در بخش تجارت خارجي اين سند بايد ارزش افزوده محصول زعفران در كشور افزايش يابد افزود: بايد برنامهريزيهاي جامع از هم اكنون براي ايجاد ارزش افزوده انجام شود.
وي بر حذف وابستگي به نفت در كشور تاكيد و اظهار كرد: از عوامل تحقق حذف وابستگي به نفت، توسعه و اتكا به صادرات غيرنفتي توجه به محصولات استراتژيك است.
نهاوندي افزود: در شرايط فعلي استقلال سياسي و استقلال ملي كشور متكي به توان و توانمندي اقتصادي بوده و از طريق صادارت غيرنفتي محقق ميشود.
وي با اشاره به اينكه دستاندكاران و تصميمگيران بايد برنامهاي استراتژيك براي افزايش توليد زعفران ايران تدوين كنند گفت: اگر قبول داريم محصولات ما استراتژيك و فوق استراتژيك است بايد در قالب اين چارچوب برنامهريزي كنيم.
او با اشاره به اينكه در برگزاري هر جشنواره بايد نواقص و معايب توليد و بهرهوري اين محصول شناسايي و در جشنواره بعدي برطرف شود عنوان كرد: در اين راستا بايد به افزايش توليد، تكنولوژي و افزايش دانش كشاورزان توجه ويژه شود.