بیزینس مونیتور پیش بینی کرد:

توسعه صنعت خودروسازی ایران در شرایط تحریم

بیزینس مونیتور پیش بینی کرد میزان فروش سالانه خودرو در ایران به 1.64 میلیون دستگاه در سال 2012 برسد و این رقم در سال های بعد تا سال ۲۰۱۶ در رقم 1.60 میلیون دستگاه ثابت باقی بماند.

گزارش ميهن صنعت بیزینس مانیتور در گزارش مفصلی از وضعیت خودروسازی در ایران نوشت، با توجه به موضع سرسختانه حکومت ایران در مورد برنامه هسته ای خود و عدم تمایل غرب به استفاده از گزینه نظامی، پیش بینی می شود که تحریم ها علیه ایران همچنان پابرجا باقی بمانند. با این حال، این تحریم ها موجب شده که حکومت ایران، توسعه صنعت خودروسازی داخلی را در اولویت کاری خود قرار دهد.

بیزینس مونیتور نوشت خودروسازان ایرانی در سال 2011، حدود 1 میلیون و 648 هزار خودرو تولید کرده اند که این مسئله ایران را در رده سیزدهم بزرگترین تولید کنندگان خودروی جهان قرار داده است. بر اساس اطلاعات منتشره توسط سازمان بین المللی تولید کنندگان وسائل نقلیه موتوری، حدود نیمی از این خودروهای تولیدی توسط شرکت ایران خودرو، بزرگترین شرکت خودرو سازی ایران ساخته شده اند.

شرکت ایران خودرو، که صادرات حدود 10 درصد محصولات تولیدی خود را در طی سال جاری در برنامه دارد،  اعلام کرده که فروش محصولات این شرکت در سال 2010 با 18 درصد رشد مواجه بوده است. از دیگر اهداف شرکت ایران خودرو، تولید 850 هزار خودرو در سال 2011، یعنی دستیابی به رشدی 13 درصدی در تولید محصولات و برنامه ریزی برای افزایش میزان تولید سالانه تا 1.5 میلیون دستگاه تا سال 2025 بوده است. این شرکت خودروسازی ایرانی در سال 2010، بالغ بر 11 میلیارد دلار فروش داشته که 100 میلیون دلار بیش از سال 2009 بوده است.

موسسه بین المللی بیزنس مونیتور پیش بینی کرده که در سالهای 2011 تا 2016 رشد اقتصادی ایران به طور متوسط به 2.28 درصد برسد. بر اساس این پیش بینی همچنین میزان تولیدات خودرویی و فروش محصولات خودروسازان ایرانی در طی پنج سال آینده روندی پایدار و ثابت را تجربه خواهد کرد.

در بخش دیگری از گزارش بیزنس مونیتور پیش بینی شده که میزان فروش سالانه خودرو در ایران به 1.64 میلیون دستگاه در سال 2012 برسد و پیش بینی شده که میزان تولید تا سال 2016 در رقم 1.60 میلیون دستگاه ثابت باقی بماند. 

در ادامه این گزارش، به عوامل رشد صنعت خودروسازی در طی سال های اخیر در ایران اشاره شده و از اختصاص کمک های قابل توجه دولتی به خودروسازان و ایجاد محدودیت برای واردات خودروهای خارجی، به عنوان زمینه های رشد صنعت خودرو در ایران نام برده شده است، هر چند که این اقدامات در کنار کمک به این صنعت، موجب پنهان ماندن مشکلات خودروسازی ایران در زمینه های فنی و مالی شده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=559
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه