میهن صنعت :

توسعه پلت فرم، لازمه رشد “صنعت خودرو”

میهن صنعت : دبیر انجمن مراکز تحقیق و توسعه صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه توسعه پلت فرم، نیاز اصلی صنعت خودرو محسوب می شود گفت: خودروسازان باید به بخش تحقیق و توسعه و طراحی پلت فرم های جدید بهای بیشتری دهند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، حمید طاهباز توکلی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: طی سال های گذشته به دلیل نبود نقشه راه در صنعت خودرو، خودروسازان به جای آن که نسبت به خرید تکنولوژی اقدام کنند، تنها به خرید ماشین پرداخته اند.

وی با اشاره به این که، 15 سال پیش بحث تحقیق، توسعه و تولید خودروی سمند شروع شده بود، گفت: هم اکنون باید شاهد حضور نسل سوم خودرو سمند در بازار بودیم، در حالی که به دلیل نبود یک استراتژی مستمر در این خصوص نتیجه تحقیقات در این بخش از بین رفت.

طاهباز توکلی گفت: تحقیق و توسعه در بخش های مختلف صنعت، حرف اول را می زند در حالی که در کشور ما بهای لازم به آن داده نمی شود.

وی با بیان اینکه تاکنون سرمایه ‌گذاری کافی در واحدهای تحقیق و توسعه خودروسازان داخلی صورت نگرفته است، خاطر نشان کرد: در این زمینه باید یک نقشه راه کلان و همه جانبه‌ در زمینه صنعت خودرو و صنایع وابسته به آن از جمله فولاد، پتروشیمی و مس تبیین و ابلاغ شود.

دبیر انجمن مراکز تحقیق و توسعه اظهار کرد: به دلیل بها ندادن به واحدهای تحقیق و توسعه، صنعت خودروی ایران در حد انتظار پیشرفت نکرده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=19667
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه