میهن صنعت :

توقف شماره‌گذاری اسکانیا در صورت عدم رفع عیب فنی

میهن صنعت : فرمانده پلیس راه با تأکید بر ضعف سیستم برق‌رسانی و بدنه اتوبوس اسکانیا، به مهلت پلیس برای رفع ایراد تا بهمن اشاره کرد و گفت: پرونده اسکانیا در دادگاه مفتوح است وسازندگان با قید وثیقه آزاد هستند، اگر عیوب رفع نشود، شماره‌گذاری نمی‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، سردار اسکندر مؤمنی در حاشیه همایش هفته حمل و نقل در جمع خبرنگاران، درباره تصادف ‌اسکانیا در آزادراه تهران – قم که شهریورماه امسال رخ داد، اظهار داشت: موضوع اتوبوس اسکانیا و مشکلات آن از چند زاویه قابل بررسی است.
 
وی افزود: ایراد جدی اتوبوس اسکانیا در سیستم برق‌رسانی آن ‌است و علت آتش‌سوزی این اتوبوس پس از تصادف نیز همین مورد بوده است.
 
سردار مومنی ادامه داد: در چندین تصادف اتوبوس اسکانیا موضوع آتش‌سوزی رخ داده است و این اتوبوس بالاترین میزان کشته را در حوزه حمل و نقل عمومی جاده‌ای را به خود اختصاص داده است.
 
وی با تأکید بر اینکه طبق بررسی‌های پلیس نقص فنی اتوبوس اسکانیا کاملاً محرز است، گفت: پرونده این اتوبوس در دادگاه مفتوح بوده و هم اکنون با قید وثیقه آزاد هستند.
 
فرمانده پلیس راه کشور با تأکید بر اینکه نقص فنی اتوبوس اسکانیا برای پلیس محرز شده است، تأکید کرد: شرکت عقاب افشان تا بهمن ماه فرصت دارد، نواقص اعلام شده را رفع کند، در غیر این صورت شماره‌گذاری این اتوبوس تعطیل می‌شود.
 
وی در پاسخ به این گفته که شرکت سازنده مدعی است، جزئیات رفع عیوب برای آنها تشریح نشده و خودرو‌ آنها ایمن است، توضیح داد: خودروساز از خودروی تولیدی خود دفاع می‌کند و تشخیص بر عهده آنها نیست که اعلام کند، خودرو ایمن است یا ناایمن؛ در قانون کاملاً مشخصات تعیین شده است و آنها هم باید تمکین کنند.
 
به گزارش فارس سردار مؤمنی اضافه کرد: ضعف بدنه اتوبوس اسکانیا که در ایران ساخته می‌شود، محرز است و از عوامل افزایش مرگ و میرهای حوادث این اتوبوس است.
 
فرمانده پلیس راه کشور با تأکید بر اینکه موضوع نواقص اتوبوس اسکانیا در محکمه در حال بررسی است، بیان کرد: تمام ایرادات اتوبوس اسکانیا به شرکت سازنده، سازمان‌ها و ارگان‌های دخیل و دستگاه قضایی اعلام شده است.
 
 فرافکنی خودروسازان ایرانی در بازار انحصاری خودرو کشور
 سردار مؤمنی اضافه کرد: در تمام کشورهای دنیا اگر خودرو ایراد فنی کارخانه‌ای داشته باشد، بلافاصله خودروساز فراخوان داده و تمام تولیدهای خود را رفع ایراد می‌کند، اما در ایران به دلیل آنکه انحصار در تولید شکل گرفته و بازار رقابتی نیست، پس از حادثه بلافاصله فرافکنی می‌کند.
 
فرمانده پلیس راه کشور افزود: متأسفانه خودروساز به جای آنکه اعلام کند، برای رفع عیب‌های تولیدات خود بررسی کرده و عمل می‌کند، بلافاصله اعلام می‌کند که نقص از خودروی تولیدی آنها نیست، بلکه مواردی نظیر اشتباه راننده، جاده، لاستیک، گاردریل و از این قبیل منجر به وقوع حادثه شده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=35725
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه