توليد خودروي سواري ارزان فعلا منتفي شد

ميهن صنعت : مديرعامل يك شركت خودروسازي داخلي از منتفي شدن پروژه توليد خودرو سواري ارزان با قيمت كمتر از 10 ميليون تومان در ايران خبر داد.


به گزارش « ميهن صنعت » مسعود هراتي‌فر در گفت‌وگو ايسنااظهار كرد: با توجه به شرايط فعلي محيط كسب و كار به‌ويژه عدم ارائه ارز مرجع و نوسان نرخ ارز آزاد، پروژه توليد خودروهاي سواري ارزان قيمت در ايران فعلا متوقف شده و رايزني با خودروسازان خارجي در اين زمينه پايان يافته است.

وي با بيان اينكه پيگيري اين پروژه به بهبود وضعيت محيط كسب و كار و به‌ويژه كاهش و ثبات نرخ ارز موكول شده است، خاطرنشان كرد: زماني‌كه پروژه توليد خودرو سواري ارزان در ايران مطرح شد، ارز تك نرخي بود و قيمت آن در شرايط ثبات قرار داشت، اما در شرايط فعلي امكان پيگيري اين پروژه وجود ندارد.

مديرعامل خودرو كوير ادامه داد:‌ هدف اصلي از اجراي اين پروژه توليد خودروهاي كوچك زير 10 ميليون تومان براي استفاده اقشاري همچون دانشجويان و زنان خانه‌دار بود، اما در شرايط جديد محيط كسب و كار به دليل افزايش هزينه‌ها امكان توليد اين خودرو متناسب با اهداف ياد شده وجود ندارد.

وي افزود: با توجه به شرايط فعلي صنعت خودرو كشور و رشد قيمت خودروهاي سواري خلاء وجود خودرو كوچك و ارزان متناسب با كاربري اقشاري همچون دانشجويان و زنان خانه‌دار بيش از پيش احساس مي‌شود، بنابراين در صورت به تعادل رسيدن شرايط محيط كسب و كار پروژه توليد اين خودرو دوباره كليد خورده و رايزني با خودروسازان خارجي از سر گرفته خواهد شد.

هراتي‌فر تصريح كرد: خودرو سواري كوچك و حتي دو نفره در صورت توليد نسبت به ساير خودروهاي توليدي در كشور قيمت پاييني داشته و با توجه به كوچكي و سبكي اين خودرو، مصرف سوخت آن نيز بسيار پايين خواهد بود كه هر دو عامل تاثير بسزايي در رفع نياز اقشاري همچون دانشجويان و زنان خانه‌دار خواهد داشت.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=2835
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه