میهن صنعت :

تولید آزمایشی وانت تندر آغاز شد

میهن صنعت : معاون مدیر عامل ایران خودرو در تولید تندر 90 از آغاز تولید انبوه وانت تندر از تیر ماه سال آینده خبر داد و گفت: تولید آزمایشی این خودرو از هفته گذشته آغاز شده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، محمدرضا معتمد افزود: قرار است سالانه 15 هزار دستگاه وانت تندر در کشور تولید شود و گمان نمی کنم در تامین قطعات این خودرو مشکلی وجود داشته باشد.

وی همچنین در مورد نصب ایربگ و ادامه تولید تندر 90 با یک ایربگ عنوان کرد: طبق مصوبه سازمان استاندارد تا پایان سال امکان تولید خودرو تندر 90 تک ایربگ وجود دارد، اما با توجه به مشکل پیش آمده برای تامین ایربگ سمت شاگرد راننده، پیش بینی می شود که این مشکل در نیمه دوم سال 92 رفع شود.

وی یادآور شد: مدتی پیش شرکت تامین کننده ایربگ سمت شاگرد برای خودرو تندر 90 در تامین این قطعه از طریق شرکت رنو با مشکل مواجه شد که در حال حاضر نیز بدنبال جایگزینی برای این شرکت می باشد.

معتمد تصریح کرد: ایربگ چون یک سیستم ایمنی است، نمی توان به راحتی جایگزین آن را انتخاب کرد، چرا که خودرو حتما باید تمام تست های تصادف و ایمنی را بگذراند که این موضوع، امری بسیار زمان بر است.
وی گفت: این موضوع به حدود یک سال زمان نیاز دارد و قرار است تا نیمه دوم اسل آینده منبع جایگزین معرفی شود.

معتمد ادامه داد: با اقدامات انجام شده در جایگزینی منبع دوم پیش بینی می شود از آذر ماه سال آینده بتوان تست محصول شرکت جایگزین را آغاز کرد.

وی به ایرنا گفت: امیدواریم روی نمونه مشابه به نتیجه برسیم تا دوباره بتوانیم تولید خودرو با ایربگ سمت شاگرد را از سر بگیریم.

معتمد با بیان این که، برای گرفتن زمان مجدد برای ادامه تولید تندر 90 با یک ایربگ با سازمان استاندارد و پلیس راهور ناجا در حال مذاکره هستیم بیان کرد: تاکنون موفق به اخذ زمان بیشتر از آنان نشده ایم.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=13275
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه