میهن صنعت :

تولید بنزین در پتروشیمی‌ها در صورت اقتصادی‌بودن ادامه می‌یابد

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: اگر تولید فرآورده‌هایی مانند بنزین و گازوئیل نسبت به تولید محصولات پتروشیمی اقتصادی‌تر باشند، به تولید بنزین و گازوئیل در واحد‌های پتروشیمی ادامه خواهیم داد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی «میهن صنعت» به نقل از ایسنا، عبدالحسین بیات با اظهار این‌که بسته به نیاز شرکت ملی پالایش و پخش و به منظور ارتقاء اکتان بنزین در واحد‌های پتروشیمی بنزین تولید می‌شود، رقم تولید این فرآورده در واحد‌های پتروشیمی را بین هشت تا 10 میلیون لیتر در روز اعلام کرد.

وی با اشاره به این‌که از مرداد‌ماه 89 مرحله‌ اول تولید بنزین در واحد‌های پتروشیمی آغاز شد و در ابتدای بهمن‌‌ماه همان سال تولید این فرآورده به دلیل عدم نیاز شرکت ملی پالایش و پخش متوقف شد، گفت: از تابستان 90 با اعلام نیاز شرکت ملی پالایش و پخش، تولید و تحویل بنزین توسط واحد‌های پتروشیمی آغاز شد و تاکنون این‌ واحد‌ها به صورت مستمر در حال تولید بنزین هستند.

به گفته‌ معاون وزیرنفت حجم تولید بنزین در واحد‌های پتروشیمی در مدت زمان اعلام شده بسیار کم بود، اما مدتی است که این رقم روزانه به هشت تا 10 میلیون لیتر رسیده است. ضمن این‌که هم‌اکنون حدود هشت میلیون لیتر گازوئیل در روز در واحد‌های پتروشیمی تولید می‌شود.

بیات در پاسخ به این سوال که تا چه زمانی واحد‌های پتروشیمی نسبت به تولید بنزین اقدام خواهند کرد، توضیح داد: تا زمانی که طرح‌های شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در مدار تولید قرار بگیرد و در واقع تا هر زمانی که این شرکت از ما کمک بخواهد.

البته مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اظهار این‌که این شرایط موجب شد فرصتی ویژه به دست آید تا وضعیت بازار و نرخ محصولات بررسی شود، گفت: با بررسی درآمد اقتصادی محصولات اگر تولید محصول پتروشیمی درآمد بیشتری داشته باشد، مسیر واحد‌های پتروشیمی را به این سو هدایت می‌کند. اما اگر فرآورده‌هایی مانند بنزین و گازوئیل از نظر اقتصادی درآمد بیشتری را عاید ما کند، از این فرصت استفاده خواهیم کرد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=3467
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه