میهن صنعت :

تولید بُردهای الکتریکی کاربردی در حوزه‌های صنعتی و تحقیقاتی کشور

محققان کشور با انجام مطالعاتی در زمینه تولید برد، موفق به طراحی و عرضه به‌روزترین بردها برای کاربرد در بخش‌های صنعتی و تحقیقاتی شدند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، حمیدرضا سعیدی از محققان تیم تحقیقاتی این طرح در گفت‌وگو با ایسنا، تولید بردهای تخصصی را از محورهای مطالعاتی این گروه نام برد و ادامه داد: ما به صورت تخصصی اقدام به تولید برد کردیم، به گونه‌ای که طراحی‌های ما همپای دنیا به پیش می‌رود.

وی استراتژی این تیم تحقیقاتی را رصد تحقیقات در این حوزه ذکر کرد و یادآور شد: بر این اساس اگر شرکتی در حوزه تولید برد اعلام کند که در آینده محصولی را عرضه خواهد کرد، ما بر این اساس طراحی‌های خود را اجرایی می‌کنیم و به این ترتیب طراحی و تولید ما همواره به روز است.

سعیدی با اشاره به ویژگی‌ بردهای تولید شده، با تاکید بر اینکه از این بردها درجهت پردازش‌های خاصی می‌توان استفاده کرد، یادآور شد: این بردها سیگنال‌های مورد نظر را دریافت و با تبدیل سیگنال‌های آنالوگ به سیگنال‌های دیجیتال اقدام به پردازش این سیگنال‌ها و کدنویسی می‌کند.

وی کاربرد این بردها را در حوزه‌های نظامی، مخابرات، پزشکی، تحقیقاتی، صنعتی، اکتشاف نفت و هر یک از صنایعی که نیاز به پردازش داشته باشند، دانست.

سعیدی با اشاره به کاربردهای این بردها در صنایع اکتشاف نفت توضیح داد: در اکتشاف معادن ابتدا از زمین نمونه‌برداری می‌شود و در صورت مقرون به صرفه بودن اقدام به احداث چاه نفت می‌شود که این فرآیند با استفاده از روش‌های مرسوم نمونه‌برداری و پردازش داده‌ها زمان زیادی نیاز دارد.

وی اضافه کرد: بردهای ساخته‌شده تنها در مدت چند ساعت ماموریت‌های مورد نظر را انجام می‌دهد.

سعیدی اظهار کرد: این بردها در پهپادهای تصویربرداری می‌تواند سیگنال ارسال کند و کاربرد با پردازش این سیگنال‌ها می‌تواند اطلاعات مورد نظر را دریافت کند.

به گفته وی، این محصول در صنایع پژوهشی، مخابراتی، دفاعی و تحقیقاتی کاربردی شده است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=122945
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه