در آینده ای نزدیک صورت می گیرد؛

تولید تمام خودروها با دو ایربگ

میهن صنعت : معاون نظارت بر اجرای استاندارد و سیستم‌های کیفیت با اشاره به اینکه میزان تجهیز خودروهای داخلی به دو ایربگ از امروز اول مهر بررسی می شود، آخرین وضعیت بررسی حادثه اتوبوس اسکانیا در اتوبان قم- تهران را تشریح کردو گفت: پرونده اسکانیاهای سانحه دیده

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، بهادر کاظمی درباره آخرین وضعیت نصب دو ایربگ بر روی خودروهای تولید داخل تصریح کرد: براساس مصوبه شورای عالی استاندارد خودروسازان موظف بودند 80 درصد محصولات خود را به دو ایربگ مجهز کنند که در این راستا با خودروسازان و پلیس راهور تفاهم کردیم که نصب دو ایربگ بر روی خودروها به صورت هر سه ماه یکبار کنترل شود.

معاون نظارت بر اجرای استاندارد و سیستم‌های کیفیت افزود: کنترل خودروسازان برای نصب دو ایربگ از اول تیرماه آغاز شده است و از امروز اول مهرماه میزان تجهیز خودروها به دو ایربگ بررسی می‌شود.

سمند، 206،رانا به دو ایربگ تجهیز شدند
وی با بیان اینکه خوشبختانه فرآیند نصب دو ایربگ از سوی خودروسازان با سرعت در حال انجام است، گفت: در حال حاضر تمام خودروهای سمند، 206، رانا و بخشی از خودروهای پراید با دو ایربگ تولید می‌شود.

تولید تمام خودروها با دوایربگ در آینده نزدیک
کاظمی در توضیح مطلب فوق افزود: بر اساس گزارشی که شرکت ایران‌خودرو ارائه داده است، تولید انبوه خودروهای 405 و پارس با جلوداشبورد جدید که قابلیت نصب ایربگ بر روی آنها وجود دارد، به زودی آغاز می‌شود که اگر این اتفاقات رخ دهد تقریبا تمام خودروهای کشور با دو ایربگ تولید می‌شود.

وی درباره 20 درصد خودروهای باقی مانده که باید به دو ایربگ مجهز شوند، گفت: این 20 درصد برای فرصت به خودروسازان به منظور مشکلات احتمالی که شاید در تهیه ایربگ با آنها مواجه شوند، در نظر گرفته شده است.

احتمال نقص فنی اسکانیا
معاون نظارت بر اجرای استاندارد و سیستم‌های کیفیت در بخش دیگری از اظهاراتش در خصوص آخرین وضعیت بررسی حادثه دو اتوبوس اسکانیا در اتوبان قم- تهران گفت: خودروی اسکانیا استانداردهای 51 گانه سازمان استاندارد را پاس کرده است.

کاظمی با اشاره به اینکه خودروی اسکانیا از سوی کشور سوئد که جزو بهترین تولیدکنندگان خودروهای سنگین است تحت لیسانس اسپانیا تولید می شود، افزود: در حال حاضر این احتمال وجود دارد که این خودرو دارای نقص باشد که اگر این نقص خارج از ضوابط 51 گانه سازمان استاندارد باشد و تیم های کارشناسی به این نتیجه رسیدند، با کمک شرکت اصلی تولیدکننده خودرو این نقص‌ها باید برطرف شود.

وی به خانه ملت گفت: در حال حاضر کارشناسان شرکت اسکانیا سوئد نیز قرار است این موضوع را به صورت میدانی بررسی کنند و اگر محرز شد این خودرو دارای نقص فنی است، مشکل باید رفع شود.

منتظر دریافت گزارش آتش‌نشانی درباره دلایل آتش سوزی اسکانیا
معاون نظارت بر اجرای استاندارد و سیستم‌های کیفیت درباره زمان اعلام نتیجه نهایی بررسی علل حادثه اتوبان قم- تهران گفت: ضمن اینکه تیم‌های کارشناسی مختلفی این موضوع را بررسی می‌کنند، گزارش آتش‌نشانی به منظور دلیل آتش‌سوزی باید ارائه شود و بعد از بررسی این مراحل گزارش نهایی علت اصلی و راهکارهای پیشگیری از این حوادث برای آینده پیش‌بینی خواهد شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=25516
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه