میهن صنعت :

تولید خودروهای یورو 4 در انتظار سوخت استاندارد است

میهن صنعت : در سال جاری خودروسازان بصورت رمپاپ خودروها را با استاندارد یورو 4 تولید خواهند کرد و در صورتی که سوخت استاندارد تامین شود از سال آینده همه خودرو ها با استاندارد یورو 4 تولید می شود.


به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت ، دبیر انجمن خودروسازان ایران در خصوص تولید خودروهای یورو 4 و 5 گفت: مقرر شده است خودروسازان داخلی از ابتدای سال آینده به شرط تامین سوخت مناسب ، تمام خودروها را با استاندارد یورو 4 تولید کنند (ولی تا کنون بیش از 6 ماه از سال گذشته است و سوخت جدید تامین نشده است) بنابراین درصورتی که از سال آینده سوخت مناسب تامین شود ، ابتدا تولید خودروهای یورو 4 آغاز می شود و خودروسازان می توانند بعد از گذشت پنج سال به تولید خودروهای یورو 5 نیز بپردازند.

احمد نعمت بخش گفت: در سال جاری خودروسازان بصورت رمپاپ خودروها را با استاندارد یورو 4 تولید خواهند کرد و در صورتی که سوخت استاندارد تامین شود از سال آینده همه خودرو ها با استاندارد یورو 4 تولید می شود.

وی افزود: ولی اگر سوخت مورد نظر تامین نشود این خودروهای تولیدی نمی توانند از سوخت یورو2 استفاده کنند و طبق مصوبه دولت وزارت نفت ملزم است سوخت مورد نظر را در همه استانها توزیع سراسری نماید زیرا استفاده از سوخت نامناسب باعث آسیب به موتور خودروها خواهد شد.

وی در ادامه گفتگو با خبرنگارخبر خودرو تصریح کرد: براساس استاندارد میزان آلایندگی هر کیلومتر پیمایش خودرو با استاندارد یورو دو ، 70.2 گرم گاز آلاینده خواهد بود ولی این میزان آلایندگی در هر کیلومتر پیمایش خودرو با استاندارد یورو چهار به ،18. 1 گرم کاهش می یابد.

وی درخصوص هزینه تولید خودرو با استاندارد یورو 4 گفت: براي دستيابي به اين هدف، خودروسازان بايد از جيب خريداران براي هر خودرو حداقل 500 هزار تومان افزايش هزينه را متقبل شوند که اين مبلغ برای 1.5 ميليون دستگاه خودرو 750 ميليارد تومان می شود يعني براي كاهش آلايندگي 1.5 میلیون دستگاه خودرو با پیمایش12 هزار کیلومتر در سال و کاهش 27360 تن آلایندگی در سال باید 750 ميليارد تومان هزينه كنيم.

نعمت بخش در خصوص روش دوم کاهش آلایندگی ها گفت: آلايندگي ايجاد شده توسط هر خودروي  فرسوده يا كاربراتوري در هر كيلومتر پيمايش حداقل 59 گرم  مي باشد . با فرض پيمايش  (12000 كيلومتر در سال به ازای هر خودرو) معادل 708 كيلوگرم آلايندگي توليد مي شود. بدین ترتیب در صورت خروج 38644 دستگاه خودرو با هزینه معادل 39 میلیارد تومان به همان میزان آلایندگی در سال در کشور کمتر تولید می شود بنابراین با اجراي روش دوم ، ضمن دستيابي به هدف ، مردم عزيزمان 711 ميليارد تومان كمتر هزينه مي كنند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=4597
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه