میهن صنعت :

تولید خودروی با استاندارد یورو4 نیازمند تولید بنزین با همین استاندارد است

میهن صنعت : می بایست بنزین و سوخت مورد نیاز با کیفیت یورو 4 تأمین شده و تولیدکنندگان خودرو نیز با همین کیفیت در جهت تولید خودروهای با استاندارد یورو 4 اقدام نمایند.

به گزارش میهن صنعت، عضو هیات رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در خصوص عدم شماره گذاری خودرو های دارای استاندارد یورو 2 از ابتدای سال 92 گفت: در حال حاضر بنزین با کیفیت استاندارد یورو 4 موجود است و وزارت نفت توانایی تامین سوخت مورد نیاز خودرو های دارای استاندارد یورو 4 را دارد و خودروسازان در کشور نیز باید تلاش، کوشش و همت خود را در راستای تولید خودرو های دارای استاندارد های مورد نظر دوچندان کنند.

روح اله عباسپور  افزود: معضل آلودگی هوا یکی از مسائلی است که در حال حاضر به صورت جدی کشور را به ویژه در کلانشهرهایی از جمله تهران، اصفهان و شهر های صنعتی را تهدید می کند و بسیار نگران کننده است.

وی در ادامه تصریح کرد: با توجه به اینکه رهبر معظم انقلاب سال جاری را به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نام گذاری کرده اند، تعطیلی های پیاپی که به جهت مبارزه با آلودگی هوا و جلوگیری از گسترش آن صورت می گیرد، از حیث اقتصادی مشکلات بسیاری را به بار می آورد و ضربات طاقت فرسایی را به اقتصاد کشور وارد می کند.

عباسپور با بیان اینکه با وجود این تعطیلی ها فرصت تولید از تولیدکنندگان گرفته می شود، افزود: می بایست بنزین و سوخت مورد نیاز با کیفیت یورو 4 تأمین شده و تولیدکنندگان خودرو نیز با همین کیفیت در جهت تولید خودروهای با استاندارد یورو 4 اقدام نمایند.

روح اله عباسپور در ادامه اظهار داشت: امید است با اجرای اینگونه اقدامات شرایط برای رفع معضل آلودگی هوا و از بین بردن مشکلات و عواقب گسترش آن، میسر شود.

تاثیر بسزای تردد خودرو های تک سرنشین در آلودگی هوا

 عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه گفتگو با خبرخودرو در خصوص گسترش حمل و نقل عمومی و تاثیر آن در کنترل و کاهش آلودگی هوا گفت: علت عمده آلودگی هوای کلانشهر ها تردد بی رویه خودرو های تک سرنشین در سطح شهر است که مشکلات بسیاری را از حیث ترافیکی و آلودگی برای شهروندان ایجاد کرده است. گسترش و توسعه حمل و نقل عمومی در جلوگیری از ورود خودرو های شخصی به خیابان ها بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

روح اله عباسپور در پایان اظهار داشت: شهر تهران در بخش راه اندازی خطوط مترو از ظرفیت های بسیار زیادی برخوردار است که روز به روز نیز در حال توسعه است

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=10022
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه