میهن صنعت :

تولید سالانه 6 هزار تن بذر اصلاح شده در کشور

میهن صنعت : معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: سالانه پنج تا شش هزار تن بذر اصلاح شده برای کشت گونه های مختلف زراعی تولید می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، اسکندر زند روز چهارشنبه در حاشیه بازدید از مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: همچنین با نظارت این سازمان، سالانه 20 میلیون اصله نهال سالم و 500 هزار تن نیز بذر گواهی شده تولید می شود.
وی اظهار کرد: 80 درصد کشت آبی و 40 درصد کشت دیم گندم که محصولات راهبردی محسوب می شوند از بذر اصلاح شده استفاده می شود.
وی در خصوص بذر کلزا نیز گفت: بخشی از بذر در کشور تولید و بخشی دیگر نیز وارداتی است که از کشور های دیگر تامین خواهد شد.
وی با بیان اینکه اعتبارات این حوزه بسیار ناکافی است اظهار کرد: اما در سال جاری نسبت به پارسال اعتبار بیشتری اختصاص یافته است اما این میزان نیز پاسخگو نیست.
وی بدون ذکر آمار از میزان بودجه مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج افزود: برای موفقیت در این باید تلاش های بیشتری از جمله افزایش اعتبار داشته باشیم.
به گزارش ایرنا زند در سال گذشته در گفت و گو با ایرنا مطرح کرده بود: بودجه تحقیقاتی از 48 صدم درصد تولید ناخالص ملی تجاوز نمی کند و این رقم جوابگوی نیاز نیست.
وی همچنین در این گفت و گو بیان کرده بود: مقرر شده بودجه تحقیقاتی کشور تا سال 1404 به 4 درصد تولید ناخالص ملی افزایش یابد که در صورت تحقق برنامه های افزایش بودجه، در برنامه ششم توسعه شاهد موفقیت های زیادی در امر تحقیق و پژوهش در سطح کشور خواهیم بود.
معاون وزیر جهاد کشاورزی و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در سفر یک روزه خود به خراسان شمالی همچنین گفت: هم اکنون 20 موسسه تحقیقاتی در سطح کشور داریم که در حوزه های مختلف بخش کشاورزی فعالیت تحقیقاتی دارند./ایرنا/

جهت آگاهی و دریافت آخرین اخبار صنایع داخلی کشور و همچنین تازه های جهان خودرو، جدیدترین قیمت ها و بازار خودرو ایران از طریق تلگرام به کانال اختصاصی میهن صنعت (https://telegram.me/mihansanat ) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=85370
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه