میهن صنعت :

تولید لوتوس اسپریت در هاله‌ای از ابهام

میهن صنعت : طراحی نسل جدید مدل لوتوس اسپریت، تمام شده است اما مشکلات موجود در کارخانه لوتوس که پروتون صاحب آن محسوب می‌شود، مانع رسیدن این خودرو به مرحله تولید شده است. حتی ممکن است که این سوپرخودرو هیچ وقت به مرحله تولید نرسد.

به گزارش میهن صنعت به نقل از پرشین خودرو، رسانه انگلیسی اتوکار در گزارشی نوشته است که این مدل محبوب V8 کوپه از لوتوس تنها نیازمند چند تغییر جزئی و کوچک است تا برای سرهم بندی و تولید انبوه آماده شود. تنها مقامات رسمی لوتوس باید برای تولید خودرو چراغ سبز نشان دهند.
این خودروی دیفرانسیل عقب یکی از پنج خودروی جدیدی بود که لوتوس در نمایشگاه پاریس 2010 نشان داده بود و قرار بود که تا قبل از سال 2013 هم تولید شود. همچنین قرار بود که این مدل، اولین خودرو از پنج خودروی جدید باشد که به تولید انبوه میرسد.
طبق گفته های لوتوس، موتور 5 لیتری V8 خودرو با 610 اسب بخار و گشتاور 720 نیوتن متر، قادر است که صفر تا صد را در 3.4 ثانیه طی کند و نهایت سرعت آن برابر با 330 کیلومتر در ساعت است.
لوتوس همچنین قصد داشت که به غیر از نسخه استاندارد خودرو، یک نسخه مخصوص هیبریدی که با استفاده از سیستم مسابقات فرمول1 KERS ساخته شده بود، ارائه کند.
در جولای گزارشاتی منتشر شد که بر طبق آن‌ها، لوتوس مجبور خواهد شد که از بین پنج مدل جدید، تنها یکی از آن‌ها را به مرحله تولید برساند. به غیر از اسپریت نسل جدید، مدل‌های الان، الیز، الایت و ایترن در این لیست حضور دارند.
هنوز هیچ اعلامیه رسمی از سوی لوتوس برای تولید یا عدم تولید این خودرو منتشر نشده است.

 

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=6344
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه