توسط محققان دانشگاه تهران صورت گرفت

تولید ماده‌ای برای کاهش مصرف سوخت خودروها/ جلوگیری از استهلاک موتور

میهن صنعت : پژوهشگران پارک علم و فناوری دانشگاه تهران ماده‌ای با پایه سیلیکون تولید کردند که استفاده از آن در خودرو علاوه بر کاهش مصرف سوخت موجب کاهش هزینه‌های تعمیرگاهی نیز می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، مهندس رسول مجیدی- مجری طرح در گفتگو با مهر کاهش هزینه‌های تعمیرگاهی، کاهش مصرف سوخت و کاهش آلاینده‌های ناشی از سوخت خودروها را از اهداف این طرح ذکر کرد و گفت: ماده‌ای که در این پروژه تحقیقاتی به آن دست یافتیم موجب مصرف استاندارد سوخت و کاهش آلاینده‌های زیست محیطی می‌شود.

وی با بیان اینکه این ماده با عنوان مواد "آنتی شوکر" عرضه شده است، اظهار داشت: این ماده زمانی که در داخل وایر تزریق می‌شود میان وایر و شمع به صورت حایل قرار می‌گیرد ضمن آنکه از تخلیه شارژ باتری جلوگیری می‌کند.

مجیدی، افزایش راندمان حرکتی خودرو را از دیگر قابلیت‌های این ماده نام برد و یادآور شد: این ماده همچنین از استهلاک موتور خودرو جلوگیری می‌کند و قادر است میزان مصرف سوخت را کاهش دهد.

مجری طرح، با اشاره به جزئیات ماده تولید شده، خاطر نشان کرد: پایه و اساس این ماده، پلیمری و از جنس سیلیکون است و از آنجایی که سیلیکون انتقال حرارتی پایینی دارد ماده آنتی شوکر از قابلیت عایق الکتریکی برخوردار است.

وی اضافه کرد: این قابلیت باعث می‌شود که در زمان داغ شدن خودرو، حرارت و دما به شمع و وایر دیرتر برسد و این قطعات دیرتر نیاز به تعویض داشته باشند از این رو موجب کاهش هزینه‌های تعمیرگاهی خواهد شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=24662
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه