میهن صنعت :

تولید و عرضه گازوئیل یورو4 در پالایشگاه شهید تندگویان تهران

قائم مقام سازمان حفاظت از محیط زیست از تولید و عرضه گازوئیل یورو 4 در پالایشگاه شهید تندگویان تهران در آینده نزدیک خبر داد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی میهن صنعت به نقل از مهر علی محمد شاعری  با اعلام این خبر اظهار داشت: گازوئیل با استاندارد یورو 4 بزودی در پالایشگاه شهید تندگویان تهران وارد چرخه تولید و عرضه می شود.

وی با اشاره به سیاست این سازمان در ارتقای استاندارد سوخت افزود: بر اساس طرح جامع کاهش آلودگی هوا، سوخت را با استاندارد یورو4 در سال جدید به تدریج در جایگاههای سوخت با همکاری وزارت نفت عرضه خواهیم کرد.

معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست پیش از این با بیان اینکه برنامه ارتقای استاندارد آلایندگی خودروها به تمام خودروسازان اعلام شده است تصریح کرد: خودروسازان نیز بر اساس برنامه ای که اعلام شده است از ابتدای سال جدید به تدریج 50 درصد تولیدات خود را با استاندارد اعلام شده آغاز کردند ضمن اینکه در طول سال جاری تمام خودروهای تولید داخل با استاندارد یورو 4 عرضه خواهد شد.

 همچنین محمدی زاده رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نیز پیش از این از الزامی شدن شماره گذاری خودروها از ابتدای سال 92 به رعایت استاندارد یورو 4 خبر داد و گفت: شماره ‌گذاری خودروهای وارداتی و تولید داخل به استثنای خودروهای دوگانه‌ سوز تولید داخل از ابتدای سال 92 و خودروهای دوگانه سوز تولید داخل از ابتدای سال 93 صرفا در صورت کسب استاندارد جهانی یورو 4 مجاز خواهد بود و نیروی انتظامی مکلف است از شماره گذاری خودروهای با استاندارد پایین تر از استاندارد یاد شده خودداری کند

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=2258
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه