میهن صنعت :

تولید کنندگان داخلی صنعت نفت صاحب جشنواره ملی می شوند

مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت گفت: با موافقت وزیر نفت،مراحل پایانی جشنواره ملی شهید تندگویان را در دست اقدام داریم، این جشنواره جهاد خودکفایی را تقویت می کند.


به گزارش میهن صنعت به نقل از صنعت نیوز، مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت گفت: با موافقت وزیر نفت،مراحل پایانی جشنواره ملی شهید تندگویان را در دست اقدام داریم، این جشنواره جهاد خودکفایی را تقویت می کند.
مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت در سومین نشست معاونت های روابط عمومی حوزه بسیج شرکت ملی نفت، شناخت و مطالعه تاریخ صنعت نفت کشور را برای کارکنان این مجموعه حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: بیش از 70 سال از عمر صنعت نفت در استعمار شرکت های انگلیسی و بعد هم آمریکایی بود.
اسحق رویور در تشریح تاریخ صنعت نفت ایران آن را دارای دو بازه زمانی پیش از انقلاب و پس از انقلاب اسلامی دانست و در همین زمینه عنوان کرد: سال 57 با پیروزی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) همگان مشاهده کردند که با خروج استعمارگران از صنعت پیچیده نفت چگونه جوانان مومن با ایثارگری چرخ صنعت راهبردی کشور را به چرخش درآوردند.
وی این گفته استعمارگران آمریکایی در هنگام خروج از ایران را یادآوری کرد و گفت: آنان تصور بازگشت به صنعت نفت را در ذهن خود می پروراندند اما با حضور جوانان متعهد این گمان آنان به ناامیدی تبدیل شد.
رویور تصریح کرد: با ناامیدی استعمار از برگشت به صنعت نفت، آنان محدودیت های تحریم را از همان روزهای ابتدایی ایجاد کردند.
تاریخ شاهد سربلندی کارکنان نفت است
مدیرکل روابط عمومی در ادامه تشریح سیر تاریخی صنعت نفت، گفت: با آغاز دفاع مقدس شرایط جغرافیایی جنگ در مناطق نفتی مهم کشور از جمله استان خوزستان رقم خورد و تاسیسات صنعت نفت از زمین، هوا و دریا مورد تهاجم قرار گرفت تا هدفی را که تحریم نتوانست به آن برسدیعنی قطع تولید نفت این بار گلوله های دشمن متجاوز انجام دهد.
رویــور افزود: صنعتی که در حال حاضر در دست من و شماست برآمده از ایثارگری هزاران نفر از مردان و زنان در دوران دفاع مقدس است، باید این صنعت را حفظ کنیم.
وی نقش صنعت نفت برای نظام اسلامی را راهبردی دانست و یادآور شد: در دوران دفاع مقدس هر کجا صنعتمردان نفت به موفقیتی نائل می شدند آثار مطلوب آن در جبهه های دفاع مقدس در قالب خدمات لجستیک و پشتیبانی متبلور می شد.
رویــور به ابتکارات کارکنان صنعت نفت در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در آن زمان بسیاری از کارها که با معادلات امروز غیر ممکن است در آن دوران با ایمان، همت و تشکیل اتاق های فکر به سرانجام رسید.
 
مدیر مسئول هفته نامه مشعل ادامه داد: با رشادت و ایثارگری کارکنان نفت در مناطق مختلف نفتی کشور و تقدیم بیش از 1017 شهید، صنعت نفت از آزمون دفاع مقدس سربلند گذشت.
پیشران اقتصادی نظام هرگز دچار اخلال نمی شود
مدیر کل روابط عمومی وزارت نفت به بخش دیگری از تاریخ صنعت نفت در دوران پس از دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در سال های پس از جنگ، دوران بازسازی و توسعه صنعت نفت با شتاب آغاز شد در حالی که تلاش دشمن هنوز برای ایجاد محدودیت ها وجود دارد اما آنچه را که شاهد هستیم موفقیت های پی در پی و بزرگتر از تاریخ صنعت نفت است.
رویــور تاکید کرد: مدیران و کارکنان مومن و تلاشگر صنعت نفت هرگز اجازه نخواهند داد که پیشران اقتصادی نظام اسلامی دچار اختلال شود.
مدیر مسئوول نشریه ایران پترولیوم همچنین گفت: واقع بینانه است که آنان مشکلاتی را برای ما ایجاد می کنند اما ایمان و تعصبی که در صنعت نفت وجود دارد این نوید را می دهد که کارکنان صنعت نفت از این آزمون هم سربلند خواهند گذشت.
مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت هدف از تشریح روند تاریخی صنعت نفت را اینگونه بیان کرد و گفت: دانستن و مطالعه تاریخ صنعت نفت عاملی برای تبیین و تفسیر صحیح شرایط حال حاضر و پیش رو است.
متخصصان روابط عمومی به روز باشند
مدیرکل روابط عمومی در بخش دیگری از سخنان خود به روز نگاه داشتن آگاهی و اطلاعات کارکنان روابط عمومی را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: مجموعه نفت، صنعتی دارای ارتباطات بین المللی است به همین جهت به روز نگاه داشتن اگاهی ها از اهمیت بیشتری بر خوردار است.
وی نگاه داشتن دانش و تخصص به روز را از مولفه های افراد کارآمد در حوزه روابط عمومی دانست.
اوج قدرت دیپلماسی نظام در نم
مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت برگزاری موفقیت آمیز شانزدهمین اجلاس سران جنبش غیر متعهد ها در تهران را یادآوری کرد و عصبانیت دشمن را ناشی از همین امر دانست و تاکید کرد: در حال حاضر نظام جمهوری اسلامی ایران در اوج قدرت است.
رویــور با بیان بخشی از منویات مقام معظم رهبری درباره هجمه رسانه ای دشمن علیه نظام اسلامی تاکید کرد: درعرصه اطلاع رسانی و تبلیغات باید توان خود را به روز و افزون تر کنیم.
وی روابط عمومی را تخصصی حرفه ای بیان کرد و گفت: افرادی که به عنوان کارکنان روابط عمومی در این بخش به خصوص در صنعت نفت فعالیت می کنند لازم است علاوه بر شناخت تاریخ و فرهنگ سازمانی بخش های دیگر صنعت را هم به خوبی بشناسند.
اعتماد، تفاهم و شهرت سازمان؛ سه عنصر مهم روابط عمومی
مدیرکل روابط عمومی، اعتماد، تفاهم و شهرت سازمان را سه عنصر مهم روابط عمومی دانست و تصریح کرد: علم روابط عمومی اولین اصلش اعتماد است در سایه اعتماد عنصر دیگری به نام تفاهم به وجود می آید و در نهایت شهرت سازمانی حاصل خواهد شد.
وی با ارائه این تعریف از روابط عمومی تبیین کرد: ما باید در ابتدا اعتماد سازمان را نسبت به خود جلب کنیم و ارتباط خود را با بخش های مختلف سازمان برقرار کنیم و باید به این موضوع بیاندیشیم که نحوه تعامل ما با هر کدام از افراد که دارای نگرش و دیدگاه متفاومت است چگونه باشد.
این کارشناس روابط عمومی، دانستن چگونگی و روش های ارتباط برقرار کردن به خصوص برای افرادی که می خواهند در بخش روابط عمومی فعالیت کند را از دیگر عوامل موفقیت در عنصر تعامل دانست.
وی همچنین به مسوولین روابط عمومی های پایگاه بسیج شرکت ملی نفت ایران توصیه کرد که یک ساختار علمی – تخصصی و سازماندهی مناسب داشته باشند.
رویور گام بعدی برای رسیدن به یک روابط عمومی موفق را بهره مندی از نیروهای متعهد و متخصص برشمرد و گفت: همانگونه که ساختار و سازماندهی حائز اهمیت است استفاده از نیروی انسانی متخصص مهم است.
 
وی بهره گیری از تجهیزات و امکانات را در کنار دو عامل ساختار و نیروی انسانی در رسیدن به روابط عمومی پویا نیز خاطرنشان کرد.
 جشنواره ملی شهید تندگویان از راه می رسد
مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت گفت: در راستای بیانات مقام معظم رهبری که در 5 سال اخیر ایشان به صورت مرتب مباحث اقتصادی و تولید را مطرح فرموده اند و با کسب موافقت مهندس رستم قاسمی، مقام عالی وزارت نفت مراحل پایانی جشنواره ملی شهید تندگویان را در دست اقدام داریم و این برنامه را به معاونین وزیر نفت ارائه کرده ایم تا نظرات کارشناسی خود را اعلام کنند
رویور گفت: در این جشنواره به سازندگان داخل در دو بخش سخت افزار و نرم افزار که با صنعت نفت ارتباط و همکاری دارند جوایزی داده خواهد شد.
این بسیجی دوران دفاع مقدس این جشنواره را در راستای تقویت موضوع جهاد خودکفایی که از سوی مقام عالی وزارت به صورت جدی دنبال می شود حائز اهمیت دانست و گفت: روند رو به رشد صنعت در جهاد خودکفایی این نوید را می دهد که تا 3 تا 5 سال آینده جمهوری اسلامی ایران صادرکننده خدمات فنی و مهندسی حوزه نفت و گاز شود.
سومین نشست روابط عمومی های بسیج شرکت ملی نفت ایران به منظور ارتقا روابط عمومی های بسیج حوزه نفت، با حضور آقایان مرتضی شاهمیرزایی، مدیر کل بازرسی و رسیدگی به شکایات وزارت نفت، محسن اشرفی گودرزی، معاون مدیر کل دفتر وزارتی، اسحق رویور، مدیرکل روابط عمومی وزارت نفت، رضا شامیر، مدیریت عقیدتی و نظارت حوزه مقاومت بسیج شرکت ملی نفت، و معاونت های روابط عمومی بسیج شرکت ملی نفت ایران در مرکز مقاومت بسیج وزارت نفت روز سه شنبه (21 شهریور) برگزار شد.
لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=3288
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه