"اختصاصی میهن صنعت"

تولید یک خودرو لوکس ایرانی در گروه خودروسازی سایپا

میهن صنعت : مهندس مصدقی مدیرکل مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا خبر از تولید یک خودرو لوکس ایرانی در سایپا را داد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، مهندس مصدقی مدیرکل مرکز تحقیقات و نوآوری سایپا خبر از تولید یک خودرو لوکس ایرانی در سایپا را داد.

مهندس مصدقی در گفتگو اختصاصی با خبرنگار میهن صنعت افزود : از زمان تاسیس مرکز تحقیقات و نوآوری گروه خودروسازی سایپا تا کنون یازده مدل خودرو کاملا ایرانی توسط این مرکز طراحی و به مرحله تولید انبوه رسیده است که آخرین آن تیبا بود که مورد استقبال گسترده مشتریان قرار گرفت.

وی افزود : خودرو SP100 یک خودرو بزرگ و با مشخصات فنی جدید می باشد که میتوان آنرا به عنوان یک خودرو لوکس معرفی نمود.مراحل طراحی این خودرو به پایان رسیده و قرار است این خودرو از سال 95 وارد بازار شود.

مهندس مصدقی در پاسخ به سوال خبرنگار میهن صنعت مبنی بر ضمانت اجرایی این پروژه به چه صورت خواهد بود گفت : ما به عنوان یک بنگاه اقتصادی در خصوص هزینه های صورت گرفته در یک پروژه خودرویی، به بازآوردهای آن پروژه از لحاظ اقتصادی نیز نگاه خواهیم کرد.

همانطور که گفته شد طراحی پروژه SP100 در حال حاظر به اتمام رسیده است و هم اکنون وارد مرحله قطعه سازی و ابزار سازی شده است.

قطع عملیات اجرایی این پروژه در زمانی که طراحی آن به اتمام رسیده و با توجه به اینکه بزرگترین مرحله آن پشت سرگذاشته شده است باعث به وجود آمدن ضرر و زیان وسیعی خواهد شد.این ضررو زیان خود میتواند ضمانت اجرایی این پروژه باشد و از این رو جای هیچگونه نگرانی وجود نخواهد داشت.

مهندس مصدقی در ادامه گفتگو با خبرنگار میهن صنعت خبر از تولید یک خودرو پنج در را نیز توسط گروه خودروسازی سایپا را داد.

وی گفت : با توجه به سابقه خوب سایپا در تولید خودروهای پنج در و رضایت مشتریان از این مدل خودروها، و همچنین موفقیت چشمگیر تیبا2 باعث شد تا بخش تحقیقات بازار مرکز تحقیقات و نوآوری گروه خودروسازی سایپا به این نتیجه برسد که هنوز در این منطقه از بازار جا برای ورود خودروهای جدید با امکانت جدید می باشد.

مصدقی افزود : مراحل طراحی این پروژه نیز بر اساس پلت فرم X200 از ماه اخیر شروع شده است.این خودرو حدودا ظرف پانزده ماه آینده وارد بازار خواهد شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=64902
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه