میهن صنعت:

تکمیل طرح جامع توسعه “بزرگ ترین بندر تجاری ایران” در اولویت است

میهن صنعت: حق شناس با بيان اينکه اولويت با بندر شهيد رجايي است ، گفت: تکميل طرح جامع توسعه بزرگ ترين بندر تجاري ايران مهم ترين اولويت سازمان است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، هادي حق‌شناس ، ظرفيت فعلي بندر شهيدرجايي را سه ميليون TEU کانتينر دانست و اظهار داشت : اين در حالي است که ساير بنادر حاشيه خليج فارس که نه از نظر اقتصادي، نه جمعيتي و نه موقعيتي، قابل مقايسه با بندر شهيدرجايي نيست، بيش از 10 برابر ما ظرفيت ايجاد کرده است.

وي گفت : بايد بخشي از عقب ماندگي تاريخي بنادر ايران را در همين دولت جبران کنيم. 

معاون توسعه مديريت و منابع سازمان بنادر و دريانوردي تصريح کرد: بايد چشم انداز متناسب با توسعه اقتصاد جهاني، توسعه حمل و نقل جهان و متناسب با حمل و نقل کانتينري برنامه ريزي کنيم. 

عضو هيئت عامل سازمان بنادر افزود : اصل اين است که ظرفيت سازي را متناسب با تقاضايي که امروز وجود دارد، يعني تقاضاي حمل با کشتي هاي بالاي 10 هزار TEU کانتينر، انجام دهيم، البته ايجاد بنادر کوچک هم جزو اولويت ها و ضرورت هاست اما اولويت نخست امروز بنادر ايران، بايد حرکت در جهت ايجاد ظرفيت بيشتر کانتينر و کشتي هاي کانتينري باشد که به طور حتم بخش عمده اي از اين مسئله در بندر شهيدرجايي محقق مي‌شود و بقيه مي تواند در ساير بنادر کشور در جنوب انجام شود. 

حق‌شناس گفت: اولويت برنامه هاي سازمان در جهت اهداف اقتصاد ملي، تکميل طرح جامع بندر شهيدرجايي در جنوب کشور است و در کنار آن، تکميل طرح جامع ديگر بنادر در جنوب و شمال کشور را در برنامه داريم. 

وي درباره برنامه هاي سازمان بنادرو دريانوردي کشور براي تقويت بخش خصوصي اعلام کرد : بخش دولتي بايد سهم خود را به بخش خصوصي واگذار کند و پيام اقتصاد مقاومتي نيز اين است که مردم به معناي واقعي، شريک اقتصاد شوند و اقتصاد را هم در بخش توليد و هم صادرات و واردات، اداره کنند.
 
حق‌شناس با اشاره به استقبال اين سازمان از هرگونه سرمايه گذاري بخش خصوصي در بنادر کشور گفت : بودجه سازمان بنادر متناسب با حجم طرح هاي در دست اقدام سازمان نيست که به همين دليل، هم از صندوق ذخيره ارزي وام گرفته ايم و هم اوراق مشارکت فروخته ايم، منابع سازمان کافي نيست و به طور جدي در صدد استفاده از منابع بخش خصوصي هستيم.
 
به نقل از باشگاه خبرنگاران معاون توسعه مديريت و منابع سازمان بنادر و دريانوردي کشور  خاطرنشان کرد : در بنادر هم اين سياست دنبال مي شود ، چنانکه در بنادر ايران ، همه کارهاي اجرايي با بخش خصوصي است اما بايد به سمتي برويم که بخش خصوصي در ايجاد زيرساخت ها مانند اسکله و موج شکن نيز مشارکت کند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=44766
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه