میهن صنعت :

تکمیل NGL خارک تا پایان 92/ خاموش‌ شدن برخی فلرهای خلیج فارس

میهن صنعت : مدیر مهندسی و ساختمان شرکت نفت فلات قاره با اعلام این‌که NGL خارک ابتدای سال 93 به تولید خواهد رسید از خاموش‌ شدن تعدادی دیگر از مشعل‌های میدان‌های نفتی ایران در آبهای خلیج فارس تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، مدیر مهندسی و ساختمان شرکت نفت فلات قاره با اعلام این‌که NGL خارک ابتدای سال 93 به تولید خواهد رسید از خاموش‌ شدن تعدادی دیگر از مشعل‌های میدان‌های نفتی ایران در آبهای خلیج فارس تا پایان امسال خبر داد.

 

رضا بیاضی با اشاره به این‌که نیمه اول سال 92 عملیات نصب و ساخت مخازن، اسکله، نیروگاه و یوتیلیتی NGL خارک تمام می‌شود، گفت: تمام تلاش متخصصان ایرانی این است که تا پایان سال 92 کلیه عملیات اجرایی به اتمام برسد و تولید گاز در سال 93 از NGL خارک محقق شود.

 

به گفته وی پیشرفت کل پروژه هم‌اکنون به 42 درصد و پیشرفت اجرایی آن به 50 درصد رسیده است.

 

بیاضی ظرفیت فراورش NGL خارک را 600 میلیون فوت مکعب در روز اعلام کرد.

 

مدیر مهندسی و ساختمان شرکت نفت فلات قاره سرمایه مورد نیاز برای ساخت NGL خارک را 1.2 میلیارد یورو اعلام کرد و در مورد تامین هزینه‌های آن توضیح داد: خوشبختانه بودجه این طرح به‌طور کامل تامین شده است و مشکلی در زمینه‌ی مالی نداریم. متناسب با پیشرفت پروژه هزینه‌های آن پرداخت می‌شود.

 

فلرهای ابوذر خاموش می‌شود

 

بیاضی از خاموش‌شدن فلرهای میدان نفتی ابوذر تا پایان سال خبر داد و گفت: سکوی جمع‌آوری گاز‌های همراه این میدان نصب شده است.

 

وی با اشاره به این‌که تا پایان امسال بخشی از فلرینگ کشور کاهش می‌یابد، گفت: طرح جمع‌آوری گاز‌های همراه میدان ابوذر مراحل آخر خود را می‌گذراند به‌طوری که در این هفته آخرین مرحله‌ی آن یعنی راه‌اندازی کمپرسور‌ها آغاز خواهد شد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=13364
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه