میهن صنعت:

تیم ملی ایران نتایج خوبی در جام‌جهانی می‌گیرد/ ایرانی‌ها دیوانه فوتبال هستند

میهن صنعت: "دانیل داوری" سال خوبی را پشت سر می‌گذارد. این بازیکن 25 ساله که در سال‌های نه چندان دور در لیگ‌های دسته پایین بازی می‌کرد اکنون در بوندس لیگا به میدان می‌رود. ضمن اینکه با تیم ملی ایران در رقابتهای جام جهانی 2014 برزیل بازی خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، سایت بوندس لیگا مصاحبه جامعی را با این دروازه بان انجام داده که البته این گفتگو به قبل از قرعه کشی جام جهانی بازمی گردد با این حال داوری نگاه مثبتی به عملکرد تیم ملی در برزیل داشته است. متن کامل این مصاحبه شرح زیر است:

 

* بوندس لیگا: چند سال قبل شما در لیگ سه آلمان بازی می‌کردید اما اکنون در بوندسلیگا شانه به شانه بهترین‌ها می‌سایید همان گونه که هفته گذشته مقابل بایرن مونیخ به میدان رفتید. در خصوص آن تجربه بگویید.

داوری: متاسفانه ما نتوانستیم در مونیخ هیچ امتیازی کسب کنیم. چند سال قبل بازی در آنجا برای من رویا بود و فقط چند بار از کنار آلیانتس آره‌نا رد شده بودم. بازی در این ورزشگاه برای هر کسی می‌تواند ارزشمند باشد اما ما می‌خواستیم که نتیجه خوبی کسب کنیم و برای همین در نیمه دوم بازی را مدیریت کردیم.

* شکست مقابل بایرن مونیخ دهمین شکست اینتراخت برانشوایگ در این فصل از رقابتها بود. آیا می‌توانید از صعود به دسته پایین‌تر جلوگیری کنید؟

– بله البته. راه درازی تا انتهای فصل باقی است. ما نتوانستیم مقابل بایرن مونیخ نتیجه خوبی بگیریم اما روز یکشنبه باید شانس خود را مقابل هرتابرلین بیازماییم. می‌خواهیم هر کاری انجام بدهیم تا بلکه بتوانیم هر سه امتیاز بازی را کسب کنیم. باید ببینیم در انتهای فصل در چه جایگاهی قرار داریم نه در حال حاضر.

 

* انتظار شما از بازی مقابل هرتابرلین چیست؟

– ما باید تا آنجا که می‌توانیم مقابل حریف خودمان شور و احساس نشان دهیم تا بتوانیم پیش چشم هواداران برنده شویم. بازی در ورزشگاه خانگی همواره خوب است زیرا هواداران 90 دقیقه ما را تشویق می‌کنند. این به ما قدرت می‌دهد و من فکر می‌کنم بتوانیم از این بازی نتیجه بگیریم. ما روحیه تیمی خوبی داریم و من مطمئنم که می‌توانیم مقابل هرتابرلین به سه امتیاز بازی دست یابیم.

 

* شما در هفت بازی گذشته تیمتان در ترکیب اصلی قرار داشتید. آیا فکر می‌کنید در حال حاضر دروازه بان شماره یک برانشوایگ هستید؟

– حس می‌کنم که بخشی از تیم هستم. اهمیتی ندارد که گزینه اول، دوم یا سوم باشم. همیشه سعی می‌کنم به تیمم کمک کنم که نمایش خوبی داشته باشد و سعی می‌کنم که دروازه‎ام را بسته نگه دارم، این هدف من است. ما همیشه سعی می‌کنیم برنده شویم و شغل من این است که گل نخورم.

 

* شما به تازگی به عضویت تیم ملی ایران درآمده اید، چرا تیم ایران را به جای آلمان انتخاب کردید؟

– ایران هم بخشی از من است. پدرم یک ایرانی است من خودم را یک ایرانی- آلمانی حس می‌کنم. برای همین است که چندان دشوار نبود برای تیم ملی ایران به میدان بروم و از تصمیمی که گرفته‌ام خوشحالم. همچنین خوشحالم که چند بازی ملی با این تیم انجام داده‌ام.

 

* تجربه شما از بازی با تیم ملی ایران تا این لحظه چه بوده است؟ برای مثال چطور با هم تیمی‌های خود ارتباط برقرار می‌کنید؟

– من انگلیسی صحبت می‌کنم و در حال یادگیری زبان فارسی هستم. می‌خواهم زبان فارسی‌ام را ارتقا دهم و امیدوارم که ظرف چند ماه آینده بتوانم به روانی صحبت کنم البته تا این لحظه هیچ مشکل ارتباطی با کسی ندارم. همه کسانی که در تیم ملی ایران هستند مرا به گرمی پذیرفته و به میزان زیادی حمایتم کرده‌اند. من نگرش مثبتی روی تیم ملی و کشور ایران دارم و احساس می‌کنم در خانه هستم.

 

* بوندس‌لیگا چقدر در ایران شناخته شده است؟

– ایرانی‌ها دیوانه فوتبال هستند و لیگ های خارجی را پیگیری می کنند. اگر یک ایرانی در لیگ خارج از کشورش بازی کند ایرانی ها خیلی نزدیک او را دنبال می‌کنند. بوندس‌لیگا خیلی شناخته شده است و بسیاری از مردم نتایج آن را دنبال می‌کنند.

 

* انتظار شما از رقابتهای جام جهانی چیست؟

– می‌خواهیم برویم آنجا و بازی‌های خوبی را انجام دهیم و موفق باشیم. من نگرش مثبتی نسبت به تیممان دارم چرا که مربی بزرگی داریم و نیز از کادر مربیگری توانمندی برخوردار هستیم. مطمئنم که ما در رقابتهای جام جهانی خیلی خوب بازی خواهیم کرد.

 

* اهداف شخصی شما چیست؟ در 5 سال آینده باید شما را کجا ببینیم؟

– این یک سوال دشوار است.  من اکنون خودم را در برانشوایگ می‌بینم. ما روز یکشنبه مقابل هرتا به میدان می‌رویم. در فوتبال شما هیچ وقت نباید خیلی دور را ببینید بلکه باید روی بازی بعدی خود تمرکز کنید. مصدومیت‌ها و چیزهای غیرمنتظره همیشه اتفاق می‌افتند. من خوشحال هستم که سلامتم و در بوندس‌لیگا بازی می کنم.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=33910
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه