میهن صنعت :

ثبت تخلفات رانندگی در سوابق افراد

میهن صنعت : رئیس پلیس راهور گفت: در صورت تصویب اصلاحیه قانون در مجلس، تخلفات رانندگی در سوابق اجتماعی افراد ثبت می شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، سردار اسکندر مومنی روز سه شنبه در سومین کنگره بین المللی ایمنی راه ها اظهار داشت: تا اواسط دهه 80 ایران جزو کشورهای پرتصادف بود که خوشبختانه با اقدامات انجام شده میزان کشته های رانندگی تا پایان دهه 80 نسبت به عدد مطلق 40 درصد کاهش یافت. این در حالی است که میزان خودروها و تقاضای سفر رشد چندین برابری داشت.

وی ادامه داد: امروز تلفات در کشور به ازای هر 10 هزار وسیله نقلیه به 7.3 نفر رسیده است، این در حالی است که این آمار در دنیا 7.5، آسیا 10 و اروپا 2.7 نفر است. تلاش می کنیم تا پایان برنامه پنجم توسعه میزان تلفات به کمتر از 4 نفر برسد.

رئیس پلیس راهور با اشاره به اینکه پلیس با اجرای طرح ویژه ای قصد دارد تلفات رانندگی را تا پایان برنامه پنجم توسعه 40 درصد کاهش دهد تاکید کرد: خوشبختانه توانستیم میزان تلفات را از 28 هزار نفر به 18 هزار نفر برسانیم.

به گفته مومنی، اولین اقدام انجام شده برای کاهش تلفات آموزش همگانی و ایجاد حساسیت در میان مردم بود. پس از آن نیز سعی کردیم هماهنگی لازم را میان پلیس، اورژانس، هلال احمر و رسانه ها ایجاد کنیم تا اینکه همه به عزمی واحد برای کاهش تلفات رانندگی رسیدند.
وی ادامه داد: جلب مشارکت همگانی اقدام دیگر پلیس بود و در این راه در حال حاضر 10 میلیون دانش آموز به عنوان همیار پلیس و تعداد زیادی از معلمان به عنوان فرهنگیار در حال فعالیت هستند ضمن اینکه از اعضای دهیاری به عنوان راهور محله استفاده می کنیم.

رئیس پلیس راهور با اعلام اجرای قانون جدید نقطه عطفی در کاهش تلفات شد تصریح کرد: با پیگیری و تصویب قانون جدید با توجه به لازم الاجرا بودن آن تلفات راندگی کاهش چشمگیری یافت. در قانون جدید حقوقی برای شهروندان در قبال تکالیفشان در نظر گرفته شد و این در حالی است که قانون جدید جریمه محور نیست.

وی با اشاره به اینکه اصلاح بندهایی از قانون در دستور کار مجلس قرار دارد افزود: سعی کردیم در این اصلاحیه تخلفات رانندگی افراد در سوابق اجتماعی شان ثبت شد ضمن اینکه نقش مردم در کنترل ترافیک افزایش یابد.

به گفته مومنی در کمتر از 5 سال با اجرای طرح ویژه کاهش تلفات رانندگی میزان کشته ها تا 40 درصد کاهش می یابد.

مومنی از امضای توافقنامه با سازمان راهداری برای کنترل هوشمند جاده ها خبر داد و افزود: بر اساس توافق علاوه بر جاده های تحت پوشش 30 هزار کیلومتر از جاده های کشور تحت پوشش الکترونیکی قرار می گیرد و ظرف 4 سال جاده ها به سیستم مکانیزه مجهز می شوند.

وی بر لزوم کنترل سرعت و شتاب تاکید کرد و گفت: هر زمان توانستیم سرعت را کاهش دهیم سوانح نیز کاهش یافته است در حال حاضر سعی می کنیم در مقاطع خاص میزان سرعت را تغییر دهیم.
منبع: مهر

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=42303
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه