میهن صنعت :

جایگاه داران تمایلی به عرضه بنزین یورو 4 ندارند

میهن صنعت : رئیس اتحادیه جایگاه داران بنزین گفت : در حال حاضر تولید روزانه بنزین یورو 4 در پالایشگاههای کشور به حدود 23 تا 28 میلیون لیتر رسیده است که در صورت صرفه جویی می توانست در جایگاههای بیشتری توزیع شود .

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، رئیس اتحادیه جایگاه داران بنزین گفت :  در حال حاضر تولید روزانه بنزین یورو 4 در پالایشگاههای کشور به حدود 23 تا 28 میلیون لیتر رسیده است که در صورت صرفه جویی می توانست در جایگاههای بیشتری توزیع شود .

حاج محمدرضا با تاکید بر روند تولید بنزین استاندارد در کشور به امتیازات بنزين‌هاي توليد شده در كشور را پرداخت و گفت: هم‌اكنون ميزان تركيبات آروماتيكي و حلقوي بنزين یورو 4 به كمترين ميزان مطابق با استانداردهاي اتحاديه اروپا كاهش يافته است .

 وي با اشاره به آغاز عرضه بنزين با استاندارد يورو 4 ، اعلام کرد : این توزیع در مرحله اول در تهران انجام شده و سپس به کرج و اراک و در مرحله دوم در سایر كلان شهرهاي کشور توزیع می شود .

رئیس اتحادیه جایگاه داران کشور با بيان اينكه هم‌اكنون خودروهاي  وارداتي از مدل 2002 به بعد می توانند بنزين توليد داخلي یورو 4 را استفاده نمایند گفت: تطبیق خودروهای داخلی با استانداردهای بنزین یورو 4 مستلزم خروج خودروهای فرسوده و امکان واردات قطعات خودرو به خصوص در بخش قطعات اگزوز است.

هدف از صرف اين سرمايه‌گذاري‌هاي كلان ، دستيابي به اهداف كلان زيست‌محيطي ، پاکسازی و ایمن سازی هوای کلان شهرهایی چون تهران بوده است  تا مردم عزیز بتوانند بنزين را با بالاترين استاندارد روز جهان مصرف كنند .

حاج محمد رضا در گفتگو با خبرخودرو اعلام کرد : عرضه بنزین یورو۴ بدون اطلاع رسانی مردمی در کلانشهر تهران چالشهای حاشیه‌ای به دنبال داشت از جمله اینکه عدم اطلاع رسانی در این خصوص منجر به این شده است که برخی از خودروهای فرسوده و خودروهایی که مجهز به کیت خروجی یا کیت جمع آوری گازهای سمی و مضر نیستند در این جایگاهها سوختگیری می کنند وسپس در اعتراض به جایگاه داران  آنها را به کم فروشی متهم کنند .

وی همچنین  تبخیر بنزین یورو 4 در جایگاهها را از دلایل  بی تمایلی جایگاهداران از ادامه عرضه بنزین یورو 4 برشمرد و اظهار کرد : امیدواریم همه شرایط لازم برای سوختگیری خودروها با بنزین یورو 4 درآینده ای نزدیک  فراهم شود .

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=23996
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه