میهن صنعت:

جایگاه های CNG کشور 220 باب افزایش می یابد

میهن صنعت: شمار جايگاههاي عرضه سي ان جي در کشور تا پايان امسال به 2200 باب افزايش مي يابد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، شبکه اطلاع رساني نفت و انرژي (شانا) مدير عامل شرکت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ايران  با بيان اين که هم اکنون دو هزار و 152 باب جايگاه عرضه سي ان جي در کشور فعال است، افزود: تا پايان امسال 48 باب جايگاه ديگر به اين مجموعه اضافه خواهد شد.

مصطفي کشکولي تعداد جايگاههاي عرضه سي ان جي را تا پايان سال گذشته 2012 باب اعلام کرد و گفت: از اين تعداد هزار و 120 باب جايگاه تک منظوره و 811 باب دو منظوره است.

وي افزود: از ابتداي امسال تا کنون نيز140 باب جايگاه عرضه سي ان جي در نقاط مختلف کشور احداث و فعال شده است.

مديرعامل شرکت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ايران تصريح کرد: توسعه جايگاههاي عرضه سي ان جي و استفاده از گاز به جاي بنزين، کمک قابل توجهي به کاهش مصرف اين فرآورده مي کند.

هم اکنون به طور ميانگين 18 تا 20ميليون متر مکعب گاز طبيعي فشرده (سي ان جي) در کشور مصرف مي شود که اين به معناي کاهش مصرف 18 تا 20 ميليون ليتر بنزين است؛ بنابراين توسعه همسو و متوازن جايگاهها و خودروهاي گازسوز، مي تواند نقش تعيين کننده اي در ايجاد صرفه هاي اقتصادي و زيست محيطي داشته باشد.

افزايش 200 جايگاه عرضه فرآورده هاي نفتي تا پايان سال

به نقل از باشگاه خبرنگاران کشکولي همچنين درباره شمار جايگاههاي فعال عرضه فرآورده در کشور نيز گفت: هم اکنون 3300 باب جايگاه عرضه فرآورده نفتي(منهاي 18 هزار واحد فروشندگي) در کشور فعاليت مي کند که تا پايان امسال به 3500 باب افزايش مي يابد.

کشکولي ابزار کنترلي بنزين را سامانه کارت هوشمند سوخت و سامانه نظارتي و کنترلي نفت سفيد را توزيع کالابرگ عنوان کرد و گفت: عرضه نفت گاز نيز که يکي از جذابترين فرآورده ها براي قاچاق است با کارت هوشمند مديريت مي شود و ديگر فرآورده ها (نفت کوره و سوخت هوايي) نيز با ابزارهايي مشابه مديريت و بر عرضه آنها نظارت مي شود.

به گفته مديرعامل شرکت ملي پخش فرآورده هاي نفتي ايران، نظارتهاي گسترده بر توزيع فرآورده هاي نفتي موجب شد که مصرف نفت گاز نيروگاهي امسال نسبت به پارسال 1,5 درصد کمتر شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=43775
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه