قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت خبرداد

جایگزینی 1.3میلیون خودروی فرسوده با خودروی دوگانه‌سوز نو

میهن صنعت : قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت گفت: 1.3میلیون خودروی فرسوده در راستای تأمین امنیت ملی و سوخت پاک با خودروی نو و دوگانه‌سوز جایگزین شد.

به گزارش میهن صنعت به نقل از فارس عبدالله جلالی امروز در پنجمین کنفرانس صنعت CNG (گاز فشرده طبیعی) اظهار داشت: تا اوایل سال جاری مشکل معاینه فنی در خودروهای دوگانه سوز جدی بود، اما با همکاری وزارت کشور و وزارت نفت فضا برای معاینه فنی و معاینه ادواری خودروهای دوگانه سوز فراهم شده است.

وی افزود: تاکنون 1.3 میلیون دستگاه خودرو اسقاط شده است که در راستای تأمین امنیت ملی و سوخت پاک، جایگزین همه آنها الزاما خودروهای دوگانه سوز بوده است.

قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت با بیان اینکه کیت و مخزن خودروهای دوگانه‌سوز در سال 86 توسط دولت حمایت شده و همه هزینه‌های آن پرداخت شد، گفت: تاکسی‌ها اجبارا به صورت دوگانه سوز تحویل می‌شوند و تا آخر 88 هزینه کیت و مخزن آنها توسط دولت تأمین شده و از مصرف کننده دریافت نشده است.

جلالی با بیان اینکه در جایگاه‌های سی ان جی هم تجهیزات به صورت رایگان تأمین شده است، گفت: از صنعت خودروسازی در راستای تولید خودروهای گاز سوز حمایت شده است و ایران خودرو خطی با تولید سالانه 150 هزار خودروی پایه گاز سوز اجرا کرده و امیدواریم با رفع مشکلات موجود این خط تولید عملیاتی شود.

وی افزود: برای افزایش راندمان سی ان جی از سال 87 زمینه پشتیبانی از تولید موتور با سیستم پاشش مستقیم در دستو رکار قرار گرفت، چنانکه آن زمان تنها فرانسه و مالزی در این باره پژوهش می‌کردند.

جلالی با بیان اینکه دانش فنی صنعت سی‌ان‌جی وجود دارد و مشکلی از این بابت نداریم گفت: خدمات پس از فروش در حوزه سی ان جی چه در خودرو و چه در جایگاه نقش مهمی دارد.

قائم مقام ستاد مدیریت حمل و نقل سوخت تأکید کرد: در صورت پشتیبانی لازم، در آینده می‌توانیم هم تجهیزات و هم دانش فنی صنعت سی‌‌ان جی را صادر کنیم، اما برای توسعه این صنعت باید کشش تقاضا را به این سمت ایجاد کنیم.

وی افزود: شرکت ملی گاز باید در بخش کیفیت گاز سی ان جی بیشتر تلاش کند تا با الزامات تعیین شده برسد و مشکلات جایگاه داران اعم از اختلاف سیستم اندازه‌گیری و امثال آن باید حل شود.

جلالی با بیان اینکه در بخش خودرو باید به سمت بهبود کیفیت خودروهای دوگانه سوز حرکت کنیم گفت: باید تلاش کنیم رضایت مصرف کننده را تأمین کنیم، تا کشش تقاضا به سمت سی ان جی ایجاد شود و توسعه پایدار و زمینه صادرات دانش فنی و تولیدات این صنعت فراهم شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=7324
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه