میهن صنعت:

جای خالی “برنج ایرانی” در سبد کالا به خاطر مانع‌تراشی مسئولان است/ آمادگی تأمین برنج سبد کالا را داشتیم

میهن صنعت: دبیر انجمن برنج ایران گفت: جای خالی "برنج ایرانی" در سبد رایگان کالا به خاطر واردات بیش از حد نیاز برنج خارجی و تمایل مسئولان برای مصرف برنج وارداتی بوده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، جمیل علیزداه شایق گفت: جای خالی برنج ایرانی در سبد رایگان کالا به خاطر تمایل مسئولان برای مصرف برنج‌های وارداتی بوده است.

وی افزود: طبق آمار رسمی گمرک، یک میلیون و 500 هزار تن برنج از خارج وارد کشور شده است.

وی با اشاره به واردات بیش از حد نیاز کشور در بخش برنج گفت:‌ از طریق انجمن به مسئولان دست‌اندر کار عرضه سبد رایگان کالا اعلام کردیم که تمامی تولیدکنندگان داخلی آمادگی تأمین برنج مورد مصرف در سبد رایگان کالا را دارند.

وی ادامه داد: اما مسئولین دولتی از قراردادن برنج ایرانی در سبد کالا خودداری کردند و علت آنرا نبود بسته بندی‌های برنج ایرانی در اندازه‌های 5و 10 کیلویی اعلام کردند.

شایق با بیان اینکه نبود بسته‌بندی پنج کیلویی و ده کیلویی برنج ایرانی تنها مانع‌تراشی مسئولین برای قرار دادن  برنج ایرانی به جای برنج هندی در سبد کالا بود اظهار داشت: اگر به فروشگاه‌های سطح شهر سری بزنید خواهید دید که برنج ایرانی در بسته‌بندی‌های دوکیلویی ،‌ پنج کیلویی و ده کیلویی به میزان زیاد عرضه شده است.

وی افزود: تصور ما برا این است که علت قرار ندادن برنج ایرانی در سبد کالا تمایل مسئولین به مصرف برنج‌های انبار شده وارداتی است که اتفاقا بیش از حد نیاز مصرف سرانه، از کشورهای دیگر خریداری شده است.

شایق با اشاره به اینکه امسال حمایت چندانی از کشت و تولید ارقام پرمحصول برنج نشده اظهار داشت: امسال حدود دو میلیون و 300 هزار تن برنج در کشور کشت و تولید شده که نسبت به سال گذشته چندان تغییری نکرده است.

به نقل از باشگاه خبرنگاران دبیر انجمن برنج ایران گران‌ترین برنج تولیدی داخل را کیلویی 6500 تومان اعلام کرد و گفت: متاسفانه وجود واسطه‌ها موجب می‌شود که قیمت همین برنج در فروشگاه‌های بزرگ در شهرهایی چون تهران بیش از حد واقعی افزایش یابد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=40924
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه