«میهن صنعت» گزارش می دهد؛

جدیدترین رده بندی شرکت های خودروسازی در جهان

میزان فروش خودروسازان برتر جهان اعلام شد و براساس آن جدیدترین رده بندی شرکت های تولید کننده خودرو شکل گرفت.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، میزان فروش خودروسازان برتر جهان اعلام شد و براساس آن جدیدترین رده بندی شرکت های تولید کننده خودرو شکل گرفت.

براساس اطلاعات منتشر شده، سه گروه فولکس واگن، تویوتا و اتحاد رنو- نیسان بر بازار جهانی خودرو فرمانروایی می کنند.

گروه خودروسازی فولکس واگن سهم خود را در سال 2019 به رکورد  12.2 درصد رساند و تویوتا با شکست اتحاد رنو- نیسان در جایگاه دوم قرار گرفتند و سهم آن ها به ترتیب برابر با 11.4 و 10.9 درصد است.

همکاری دو گروه خودروسازی FCA و PSA می تواند سهم آن ها را در بازار خودروسازی ارتقا دهد و حتی آن ها را به جایگاه پنجم برساند. سهم مجموع این دو شرکت خودروسازی در سال گذشته 8.8 درصد ثبت شد.

صنعت خودروسازی و سناریو رقابت در این بازار طی یک دهه اخیر تغییر کرده و موفقیت و شکست شرکت های خودروسازی در توسعه برند و محصولات خود در این بازار علت اصلی این موضوع است.

جنرال موتورز در سال 2010به عنوان رهبر بازار جهانی خودرو شناخته می شد وبا کاهش مالکیت و برندهای خود (اوپل وpsa) طی این دهه جایگاه خود را به فولکس واگن تقدیم کرد.

فولکس واگن برای کسب جایگاه نخست مسیر نسبتا آرامی را در پیش گرفته است. سهم این شرکت در سال 2010برابر با 10.9 درصد بوده و در سال 2018 و 2019 به ترتیب به 11.9 و 12.9 درصد رسید.

گروه تویوتا در مکان دوم قرار دارد و با شکست اتحاد رنو-نیسان توانست در این جایگاه قرار بگیرد. تویوتا در سال گذشته 12.2 درصد سهم بازار را در اختیار داشت و در حالی که این سهم در سال 2018 برابر با 11.9 درصد بود.

در نهایت، اتحاد رنو-نیسان در جایگاه سوم قرار دارد. سهم این شرکت در سال 2019برابر با 10.9 درصد بود و در سال 2018 وبا پیوستن میتسوبیشی به این اتحاد به رکورد 11.3 درصد رسید اما در سال گذشته به عقب بازگشت و سهم 10.9 درصدی را تجربه کرد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=190385
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه