میهن صنعت :

جدیدترین قیمت انواع مازراتی در بازار/عکس

میهن صنعت : هیچ می‌دانستید مازراتی‌های بازار ایران زیر 800 میلیون خرید و فروش نمی‌شوند؟

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، برند ناب ایتالیایی از همان روز اولی که وارد بازار ایران شد، خبرساز بود. حتی در کشور خودش نیز خریداران معدود و محدودی دارد. برخی مدل‌های مازراتی در حال حاضر لقب گران‌ترین خودروی بازار ایران را یدک می‌کشند.

جای تعجب است که در این روزهایی که همه‌جا صحبت از گرانی و کاهش قدرت خرید مردم است، شرکت «آرتاتاک موتور» نماینده اصلی و در حقیقت واردکننده اصلی مازراتی‌ها با افزایش چشم‌گیر میزان درخواست مواجه شده است.

این اتفاق را می‌توان به صورت حضوری در خیابان شهید بهشتی (عباس‌آباد) تهران از نزدیک مشاهده کرد. البته در جریان باشید که مازراتی در ایران Show Room (نمایشگاه اصلی) ندارد و هرآنچه در بازار تهران به فروش می‌رسد توسط نمایشگاه‌داران به صورت امانی خریداری شده و پس از فروش تسویه می‌شود.

از سوی دیگر با ممنوعیت واردات خودروهای لوکس با موتور بالای 2500 سی‌سی، واردات مدل‌های 2013 و 2014 متوقف شد و آنهایی که در بازار بودند با افزایش نسبی قیمت روبه‌رو شدند. اما در ادامه وقتی عرضه‌کننده با کاهش نقدینگی مواجه شد، ترجیح داد مازراتی‌ها را با معقول‌ترین سود (البته از نظر خودش) بفروشد.

 

GranTurismo
قیمت: 810 میلیون تومان


در حال حاضر گران‌ترین مازراتی بازار همین مدل گرن‌توریسمو است. با موتوری به حجم 4200 سی‌سی، آرایش هشت سیلندر Vشکل و قدرت 405 اسب‌بخار. شتاب صفر تا 100 این مدل 5.2 ثانیه و سرعت نهایی‌اش 285 کیلومتر در ساعت است.

 

 

GranTurismo S
قیمت: 860 میلیون تومان


نسخه اسپرت‌تر مدل گرن‌توریسمو با عبارت S متمایز شده است. خودرویی که تقریباً همان فرم طراحی را حفظ کرده است ولی از نظر فنی قابلیت‌های بیشتری دارد. قوای محرکه گرن‌توریسمو اس کمی حجیم‌تر شده و به 4700 سی‌سی رسیده است. ولی آرایش سیلندرها همان V8 باقی مانده است. با افزایش حجم موتور، میزان قدرت نیز اضافه شد و به مرز 440 اسب‌بخار رسید. به همین ترتیب شتاب صفر تا 100 نیز کمتر شد و روی عدد 4.9 باقی ماند. سرعت نهایی این مدل بالاتر رفت و رقم 295 کیلومتر در ساعت را نشان داد.

 

QuattroPorte
قیمت: 880 میلیون تومان


کواتروپورت برای آنهایی است که قدری به ویژگی‌های خانوادگی این خودرو بیشتر اهمیت می‌دهند. چراکه این سری دارای چهار درب و سری گرن‌توریسمو دو درب (کوپه) است. مشخصات کواتروپورت استاندارد با گرن‌توریسموی استاندارد تقریباً‌ یکی است. یعنی همان موتور 4200 سی‌سی هشت سیلند Vشکل. اما به دلیل سنگین‌تر شدن وزن قدرت روی 400 اسب‌بخار ایستاد. شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت 5.7 شد و سرعت نهایی نیز به 270 کیلومتر در ساعت رسید.

GranCabrio
قیمت: 925 میلیون تومان

 

سواری با یک مازراتی بدون سقف کروک، تجربه‌ای تکرارنشدنی است. مخصوصاً که بدانیم موتورش 4700 سی‌سی حجم دارد و قدرتش 440 اسب‌بخار شده باشد. شتاب صفر تا 100 با این مدل 5.3 ثانیه طول می‌کشد و می‌تواند به سرعت نهایی 283 کیلومتر در ساعت نیز دست پیدا کند.

 

QuattroPorte GTS
قیمت: 950 میلیون تومان

 

برای آن عده‌ای که هم مایلند مسافرت‌های خانوادگی داشته باشند و هم در این مسافرت‌ها از توانمندی اسپرت بهره‌منده شوند، نسخه جی‌تی‌اس کواتورپورت پیشنهاد می‌شود. با قدرت 440 اسب‌بخاری‌اش می‌تواند صفر تا 100 را در فقط 5.2 ثانیه طی کند و بعد از آن به سرعت نهایی 285 کیلومتر در ساعت برسد.

 

GranCabrio S
قیمت: 1 میلیارد تومان

اولین خودروی که در بازار ایران توانست در باشگاه میلیارد تومانی‌ها ثبت‌نام کند همین مدل بود. مدلی روباز که در قیاس با گرن‌کبریو استاندارد مانند تفاوت بین گرن‌توریسمو و گرن‌توریسمو اس است. موتور آن 4700 سی‌سی حجم دارد. قدرتش 440 اسب‌بخار است. صفر تا 100 با آن 5.2 ثانیه طول می‌کشد و در آخر سرعت نهایی‌اش است که عدد 285 کیلومتر در ساعت را نشان می‌دهد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=15790
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه