میهن صنعت :

جزئیات اجرای بزرگترین طرح نفتی در خلیج‌فارس/ افزایش 75 هزار بشکه‌ای تولید نفت

میهن صنعت : مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره با اشاره به راه‌اندازی بزرگترین طرح افزایش تولید نفت ایران در منطقه خلیج فارس تا سال آینده از افزایش 75 هزار بشکه‌ای تولید نفت با بهره برداری از این پروژه نفت دریایی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، محمود زیرکچیان‌زاده در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت پیشرفت اجرایی بزرگترین طرح افزایش تولید نفت ایران در منطقه خلیج فارس، گفت: هم اکنون مراحل نهایی نصب و راه‌اندازی سازه و تاسیسات فراساحلی طرح توسعه میدان نفتی رشادت در خلیج فارس در حال انجام است.

مدیرعامل شرکت نفت فلات قاره با اعلام اینکه هدف از اجرای طرح توسعه میدان رشادت افزایش روزانه 75 هزار بشکه‌ای تولید نفت ایران است، تصریح کرد: نفت خام این میدان دریایی با درجه ای.پی.آی 35 از نفت خام‌های سبک و مرغوب کشور در منطقه خلیج فارس است.

این مقام مسئول با تاکید بر اینکه در سال 1392 این طرح افزایش تولید نفت در مدار بهره برداری قرار می‌گیرد، اظهار داشت: در حال حاضر مراحل طراحی، ساخت، نصب و راه اندازی 2 سکو و پنج پایه سکو توسعه این میدان نفتی در خلیج فارس به پایان رسیده است.

نائب رئیس هیات مدیره شرکت نفت فلات قاره با بیان اینکه با اشاره به پایان 220 کیلومتر عملیات لوله گذاری دریایی طرح توسعه این میدان نفتی، بیان کرد: تا چند هفته آینده 20 کیلومتر لوله گذاری دریایی باقیمانده طرح توسعه میدان نفتی رشادت هم به پایان می‌رسد.

وی همچنین از به پایان رسیدن تمامی مراحل کابل گذاری و نصب برخی از تجهیزات سکوهای دریایی این پروژه نفتی خبر داد و افزود: پیش بینی می شود بر اساس برنامه زمان بندی تا اردیبهشت ماه سال آینده نصب 2 سکوی باقیمانده توسعه این میدان نفتی دریایی به پایان برسد.

زیرکچیان زاده از افزایش ضریب بازیافت و خاموش شدن مشعل گازهای همراه نفت به عنوان دو ویژگی توسعه این میدان نفت دریایی یاد کرد و یادآور شد: تمامی مراحل طراحی، ساخت، نصب و راه‌اندازی سازه‌های فراساحلی و حفاری چاه‌ها توسط پیمانکاران داخلی انجام شده است.

به گزارش مهر، میدان نفتی رشادت (رستم) در سـال 1345 (1965میلادی) در فـاصـله 110 کیلومتری جنوب غربی جزیره لاوان در آب‌های خلیج فارس کشف شد و شرکت نفت ایران و ایتالیا (IMINICO) توسعه این میدان را آغاز کرد.

این میدان دارای ١٤ حلقه چاه است و نفت تولیدی آن توسط یک خط لوله ١٨ اینچ به طول 108 کیلومتر همراه با نفت میدان رسالت برای ذخیره‌سازی به جزیره لاوان ارسال می‌شود.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=13388
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه