میهن صنعت :

جزئیات نشست ویژه تعیین مزد 92

میهن صنعت : نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران از برگزاری جلسه مقامات کارگری و کارفرمایی برای توافق بر سر تعیین حداقل دستمزد سال آینده خبر داد و گفت: هدف این نشست، نهایی کردن مذاکرات و تصویب آن در جلسه بعدی شورای عالی کار است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی میهن صنعت، ابوالفضل فتح الهی در گفتگو با مهر از برگزاری اولین نشست دو جانبه تعیین حداقل دستمزد سال آینده بین نمایندگان کارگران و کارفرمایان خبر داد و گفت: در این جلسه، چانه زنی های اصلی برای تعیین حداقل دستمزد سال آینده انجام خواهد شد.

نایب رئیس کانون عالی انجمن های صنفی کارگران ایران اظهار داشت: این تصمیم که بین کارگران و کارفرمایان جلسه ویژه ای برای دستیابی به تفاهم در نحوه تعیین حداقل دستمزد سال آینده مشمولان قانون کار صورت گیرد، توسط دو گروه گرفته شده است.

فتح الهی ادامه داد: نمایندگان دولت در این جلسه حضور نخواهند داشت و تصمیم داریم در روزی که نمایندگان دولت حضور ندارند، مذاکرات و چانه زنی ها را برای حداقل دستمزد سال آینده به اتمام برسانیم.

وی خاطر نشان کرد: پس از دستیابی به نتایج مشخص در این جلسه مزدی، کارگران و کارفرمایان به همراه نماینده دولت در نشست شورای عالی کار حضور خواهند یافت و در آنجا صورتجلسه نهایی تنظیم و به تصویب شورای عالی کار خواهد رسید.

به گزارش مهر، قرار است در هفته آینده کارگران و کارفرمایان به همراه دولت مباحث مربوط به تعیین حداقل دستمزد سال آینده را انجام و آن را نهایی کنند. پس از پایان یافتن گفتگوها، تقاهمات بر سر میزان حداقل دستمزد سال 92، حق بن، حق سنوات، حق اولاد و حق مسکن صورتجلسه و به امضای نمایندگان گروه های مختلف کارگری، کارفرمایی و دولت می رسد.

به گزارش مهر پس از آن سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به عنوان رئیس شورای عالی کار؛ نتایج را برای اجرا به بنگاه ها و واحدهای تولیدی مختلف کشور که مشمول قانون کار هستند ابلاغ می کند. هم اکنون تعداد کارگران دارای بیمه در کشور 11 میلیون و 500 هزارنفر هستند که با احتساب مشمولان دیگر قانون کار و خانواده های کارگری، نیمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهند.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=13193
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه