میهن صنعت:

جشنواره فیلم فجر در آخرین روز به “طبقه حساس” رسید

میهن صنعت: فیلم «طبقه حساس» به کارگردانی کمال تبریزی در آخرین روز جشنواره نمایش داده می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، آخرین روز از سی و دومین جشنواره فیلم فجر در روز دوشنبه 21 بهمن ماه ساعت 10 فیلم «طبقه حساس» به کارگردانی کمال تبریزی در بخش سودای سیمرغ نمایش داده می شود.

«طبقه حساس» فیلمی کمدی است که فیلمنامه آن توسط پیمان قاسم خانی نوشته شده است و داستان مردی را روایت می‌کند که بعد از مرگ همسرش او را در یک قبر دو طبقه دفن می‌کند اما پس از مدتی که سر مزار همسرش می‌رود متوجه می‌شود به اشتباه مردی غریبه در آن مکان (قبر دیگر) دفن شده است.

رضا عطاران، پانته‌آ بهرام،‌آزاده صمدی، سوگل قلاتیان، ناصر عرفانی، هوتن شکیبا، بهاره رهنما،‌پیمان قاسم‌خانی،‌بهادر مالکی، محمد بحرانی، کاظم سیاحی، لیلی فرهاد‌پور، حسین افشار، رضا بهبودی، اصغر قاسم‌خانی، شبیر پرستار، بهرام ابراهیمی، رضا کریمی، نادر فلاح، شاهرخ دولکو، حسین پناهی، مسعود ریحانی، احسان بیات‌فر،‌عباس ده‌منش، عسگر رضایی، مهدی پاشایی و محمدرضا فروتن بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

ساعت 14 فیلم «زمستان آخر» (خارج از مسابقه) به کارگردانی سالم صلواتی به نمایش می رسد.
جعفر شیخ احمدی، آسیه مرادی‌زر، مسعود یوسفی، مظفر رحیمی، بیان مفاخری، سرور ناصری و امید زندی بازیگران این فیلم هستند.

در خلاصه این فیلم 75 دقیقه‌ای آمده است: «باجی و کدخدا تنها بازمانده‌های روستایی متروک هستند که روستایشان کم‌کم در حال زیر آب رفتن است. آنها هر کدام در آن ناکجاآباد منتظر سفر کرده‌های خویش هستند، چیزی که برای دیگران قابل درک و فهم نیست. تا آنکه شبی بر حسب اتفاق و جبر طبیعت باجی و کدخدا که تنها مونس هم هستند، از هم دور شده و جدا می‌افتند. تلاش کدخدا برای بازگشت در آن شب نتیجه نداده و باجی در روستا تنها می‌ماند و…».

عوامل ساخت «زمستان آخر» (زمین گرم) عبارتند از: کارگردان و فیلمنامه‌نویس: سالم صلواتی، مجری طرح: سناء حسین‌پناهی، فیلمنامه: سالم صلواتی (بر اساس ایده‌ای از عثمان محمدی)، مشاور فیلمنامه: مهران کاشانی، فیلمبردار: صلاح کریمی، صدابردار: هادی ساعد‌محکم، صداگذار: آرش قاسمی، تدوین: سالم صلواتی، مدیر تولید و مدیر صحنه: سرکوت محمدی، دستیار کارگردان: اسرین محمودی، برنامه‌ریز: مسعود یوسفی، موسیقی: پیمان سلیم‌فرد، ناظر کیفی: حسین لطفی، منشی صحنه: فریده نادری و مدیر تدارکات: امید زندی.

به نقل از باشگاه خبرنگاران ساعت 16 فیلم «عصبانی نیستم!» به کارگردانی رضا درمیشیان در بخش سودای سیمرغ به روی پرده می رود.

فیلم اجتماعی «عصبانی نیستم!» داستان دو جوان به نام‌های نوید و ستاره است که در تهران زندگی می‌کنند.

باران کوثری، نوید محمدزاده، رضا بهبودی، میثاق زارع، میلاد رحیمی، بهرام افشاری، امیررضامیرآقا ، تینو صالحی، رضا کولغانی، وحیدقاضی زاهدی، عباس جمالی، امین میری ،مرجان قمری، سجاد تابش، احمد یاوری، پژمان کاشفی ، محمد کارت، میناکریمی جبلی، حامد شیخی، مهران میرزایی، اکبر لطیفی، سام رجبی، شیما بختیاری، کیارش خداشناس ، مهدی رودافشانی ، امید محمدزاده، جواد جوینده میرزا و… بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

ساعت 19 «شیفتگی» به کارگردانی علی زمانی عصمتی در بخش سودای سیمرغ نمایش می شود.
فیلم سینمایی «شیفتگی» به کار گردانی علی زمانی عصمتی به دبیر خانه سی ودومین دوره جشنواره فیلم فجر تحویل داده شد. این کارگردان جوان سینمای ایران علاوه بر کارگردانی، تهیه‌کننده و نویسنده این فیلم بوده و مدیریت فیلمبرداری آن را هم به عهده داشته است.

در «شیفتگی» بازیگرانی همچون رویا تیموریان، افسانه چهره آزاد، لیلا زارع ، سحر عبدالهی، بهداد رویان، هومن اشکبوس، مهسا ظریف، شایان ترابیان، مرتضی نسیم سبحان ، لیلا بارگاهی، مجتبی لاله زاری، امیر جلالی، امیر زمانی، محسن عالم زاده، جمیله ستوده نیا، مهری زمانی و… حضور دارند.

در خلاصه داستان فیلم آمده است : شایسته زنی است که بیش از سی سال است وجه زنانه خود را فراموش کرده است. او پس از آشنایی با یک موزیسین جوان به نام غوغا و کمک به او برای رفع گرفتاریش خود نیز دچار دگردیسی می شود. به احتمال زیاد «شیفتگی» نام موقت این فیلم بوده و برای نمایش در جشنواره فجر تغییر نام خواهد داد.

ساعت 21:30 فیلم «ارسال یک آگهی تسلیت برای روزنامه» به کارگردانی ابراهیم ابراهیمیان در بخش نگاه نو روی پرده می رود.

صابر ابر و نازنین بیانی پریوش نظریه، خسرو بامداد، رابعه مدنی، نقی سیف جمالی و سورن مناچکانیان بازیگران این فیلم سینمایی هستند.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: ریحان و طاها مدتی است به واسطه یک آگهی در روزنامه مشغول پرستاری از پیرمردی به نام منوچهر آصف هستند. به زودی در خانه آصف حوادثی رخ می‌دهد که طاها و ریحان را دچار استیصال کرده و آنها را بر سر دو راهی تصمیم‌گیری قرار می دهد.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=41588
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه