میهن صنعت :

جعبه‌ تزئیناتی که نامه داشت!

میهن صنعت : یکی از شهروندان آمریکایی در یکی از روزهای کریسمس 2013، پس از خرید یک جعبه تزئیناتی، متوجه شد که داخل آن یک نامه جاسازی شده بود.

به گزارش میهن صنعت، شرق نوشت: یکی از شهروندان آمریکایی در یکی از روزهای کریسمس 2013، پس از خرید یک جعبه تزئیناتی، متوجه شد که داخل آن یک نامه جاسازی شده بود. نگارنده نامه نوشته بود که این جعبه در اردوگاه کار اجباری «ماسانجیا» واقع در استان لیائونینگ چین ساخته شده است.

در این نامه آمده بود که هزاران نفر در این مکان حبس هستند که بسیاری از آنها تمرین‌کنندگان شکنجه شده فالون گونگ هستند و زندانیان 15 ساعت در روز کار می‌کنند. نویسنده نامه، خواسته است که نامه‌اش به سازمان‌های حقوق بشر فرستاده شود.

پس از انتشار این نامه در رسانه‌ها، گفتگویی با برخی زندانیان سابق اردوگاه ماسانجیا انجام شد و آنان ادعاهای این نامه را تایید کردند. یک از آنان به نام «دای لی گوا» گفت «سال 1999 به ماسانجیا فرستاده شدم و مورد شکنجه قرار گرفتم. از ساعت ٥ صبح تا ١١ شب باید کار می‌کردم. اکثر اجناس از پلاستیک سمی ساخته می‌شد.»

حداقل 340 اردوگاه کار اجباری در چین وجود دارد و بعضی از آنها به تنهایی گنجایش 300 هزار نفر را دارند. تخمین زده می‌شود که نیمی از زندانیان ثبت شده در اردوگاه‌های کار اجباری چین از تمرین کننده‌های فالون گونگ باشند. با توجه به سانسور خبری در چین، برآورد دقیق تعداد قربانیان میسر نیست. با وجود این، مرگ نزدیک به 4000 تمرین‌کننده بی‌گناه فالون گونگ زیر آزار و اذیت، به طور رسمی ثبت شده است. منابع غیررسمی این آمار را ده ها هزار نفر برآورد می‌کنند. فالون گونگ نام یکی از روش‌های چینی برای تزکیه و پرورش فیزیکی و روحی است و تاثیر مثبت ثمربخشی آن در شاخص‌های سلامتی، باعث شد حدود 100 میلیون چینی به آن گرایش پیدا کنند. اما زمانی که تعداد این افراد از تعداد اعضای حزب کمونیست فراتر رفت، حزب کمونیست از لحاظ اعتقادی و اجتماعی جایگاه خود را در خطر دید و در نتیجه خط مشی دائم خود را که همان سرکوب و زندان و قتل است، در خصوص فالون گونگ در پیش گرفت.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=9363
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه