دولت قبل تیشه به ریشه خودروسازی زد

جلب اعتماد دوباره مردم به خودروسازان نیازمند زمانی سی ساله

میهن صنعت : عضو انجمن قطعه سازان گفت: مشکلات صنعت خودروسازی و قطعه سازی به قدری طی هشت سال گذشته بیان شده که هم اکنون تمامی انتظارات از وزیر صنعت، معدن و تجارت دولت یازدهم مشخص است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «میهن صنعت»، ایرج یزدان بخش ضمن بیان این مطلب افزود: ادامه حیات قطعه سازان مستلزم شرایط خوب خودروسازان است اما متأسفانه احمدی نژاد طی هشت سال گذشته تیشه به ریشه خودروسازی زد.

وی در ادامه تصریح کرد: در تمامی دنیا خودروسازی صنعت اول هر کشور است و ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست لذا این ضرورت وجود دارد که اقداماتی صورت گیرد تا به خودروسازی کشور جانی تازه بخشد.

این عضو انجمن قطعه سازان عنوان کرد: طولانی شدن پروسه قیمت گذاری خودرو و انتظار مردم جهت کاهش قیمت ها موجب شد تا میزان تقاضا در بازار به شدت کاهش یابد و کاهش فروش مشکل دیگری را بر مشکلات خودروسازان اضافه کرد.

به گفته وی شورای رقابت می تواند بر ساخت خودرو نظارت داشته باشد اما تعیین قیمت خودرو کار افراد بنگاهی است.

وی در خصوص انتخاب نعمت زاده به عنوان وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: نعمت زاده در زمینه صنعت از تجربه کافی برخوردار است و قطعه سازان به وی دل بسته اند. او باید راهکارهایی را ارائه دهد تا وضعیتی که دولت قبل ایجاد کرد و باعث از بین رفتن اشتغال و بی توجهی به صنعت شد را بهبود بخشد.

یزدان بخش تأکید کرد: قطعه سازان ناگزیر به پرداخت سود 36 درصدی به بانک هستند در حالی که در تمام دنیا این مبلغ بین 4 تا 5 درصد است لذا باید کاهش فشارهای بانکی و شارژ نقدینگی مورد نیاز قطعه سازان و خودروسازان از اولویت های نعمت زاده جهت بهبود صنعت خودروسازی باشد و پس از تزریق نقدینگی بایستی نقص های مدیریتی این صنعت بهبود یابد.

وی در ادامه گفت و گو با پرشین خودرو، با بیان اینکه 18 خودروساز در کشور وجود دارد و خودروسازی انحصاری نیست، متذکر شد: شورای رقابت از وضعیت قیمت مواد اولیه بی اطلاع است و صلاحیت تعیین قیمت را ندارد لذا بایستی قیمت خودرو در حاشیه بازار تعیین شود.

یزدان بخش در پایان خاطرنشان کرد: مشکلات مالی را طی 2 تا 3 سال می توان بهبود بخشید اما دید مردم نسبت به خودروسازی طی هشت سال اخیر به شدت منفی شده که تغییر آن و جلب اعتماد دوباره مردم به این صنعت مستلزم صرف زمانی سی ساله است.

لینک کوتاه خبر: https://mihansanat.ir/?p=24166
برچسب‌ها :

دیدگاه شما

0 دیدگاه